Lieve lezers,

Ik ben er steeds meer van bewust wat spreken met je doet. Als ik denk dat God door het Woord, de aarde en de hemel heeft gemaakt. Hoe krachtig zijn mijn woorden dan wel niet? Wat spreek ik uit over een dag? Is het opbouwend of breek ik dingen af?

Mijn man en ik hebben een tijdje iedere avond gezegd tegen elkaar ‘morgen wordt het een mooie dag’. Ik moet eerlijk zeggen wij hebben echt mooie dagen gehad. Nu dat ik mij dit weer herinner tijdens het schrijven. Zijn mijn man en ik daarmee weer mee begonnen. Het beste uitspreken naar elkaar en over elkaar.

Als je kijkt dat Jezus ook vooraf deed bidden over wat Hij nodig heeft. Ik mag uitspreken wat ik morgen nodig heb en overmorgen. Ik mag mijzelf beschermen voor dingen die nog komen gaan. Iemand heeft toen tegen mij gezegd dat je vooraf moet bidden over jou gezondheid. Ga niet bidden als het te laat is en je wordt ziek. Bescherm jezelf tegen ziektes om juist te bidden in de goede en gezonde tijden. Nou daar moest ik toen wel even goed over nadenken. Ergens vond ik het raar, je bid toch niet om je ziekte als je gezond bent?!

Maar de afgelopen jaren heeft mij dat wel bezig gehouden. Zowel in teksten in de Bijbel, als preken die ik beluister of hoor in de kerk. God sprak in het donker dat er licht moest komen, en er kwam licht.

Jezus zegt in Zijn woord dat wij meer kracht hebben gekregen door de Heilige Geest dan Hij op aarde had. Wij zullen meer tekenen verrichten en wonderen. Ik denk dat als wij mensen bewuster worden van het spreken en voorspoed en gezondheid uit spreken en bidden. Woh wat zal er dan gebeuren op deze aarde…????

