Wat gaat de tijd snel, mijn kinderen groeien met de dag en voor ik het weet zijn ze het huis uit. Ik hoop dat de lezers van mijn eerdere geschreven stukken, Jezus beter hebben leren kennen. Dat ze bewust zijn wie je werkelijk bent en dat er een vader is die van jou houd. Met dit blog besef ik dat ik zoveel te vertellen heb. Ik ga vaak zitten zodra mijn jongste gaat slapen, zoals nu. Dan bid ik en dan vliegen mijn woorden eruit. Ik zet het online en ga weer verder met het dagelijks leven. Mijn man kwam gisteren thuis en zei, wat een mooi blog gisteren. Ik ben avonds zelf nog even gaan lezen, ik sta dan zelf versteld hoe liefdevol dit wordt geschreven, ik weet dat het Gods woorden zijn en dat Hij door mij werkt, pff wat gaaf! Wie ben ik nou een dood gewone moeder, die de ene keer tip top in orde eruit ziet en de andere keer als een slons de fiets op stap.

Maar dat maakt voor God niks uit, vroeger vond ik het raar dat mensen (wat strengere afkomst geloof) geen make-cup op hebben en saaie kleren aan hebben. God heeft jou zo gemaakt, maar die teksten in de Bijbel over somber leven wordt hierin wel heel letterlijk genomen. Ik vond dat raar, en nu soms ook nog wel een klein beetje. Maar waarom, doe je dit omdat het moet? Doe je dit omdat het gezegd wordt? Of om God een eer bewijzen? Ik vindt het zo mooi hoe Paulus dat aangeeft, als je echt een jood wilt zijn moet je ALLES doen wat joden moeten doen. Niet alleen dat gene wat jij wilt, maar alles! Als je even ervan uit gaat dat niemand gered is door Jezus aan het kruis, maar dat wij aan alle wetten en regels moeten houden die in de Bijbel worden beschreven. Nou succes ermee! Want dat zijn er heel veel, geen bepaald vlees, vrouwen een hoofddoek om vrouwen met kort haar (ja staat ook in de Bijbel en niet alleen in de koran), vrouwen onder gesteld aan de man, zondag geen werk verrichten enz…

Gelukkig heeft Jezus op aarde daar verandering in gebracht. Hij genas op een sabbat en gaf aan de mensen aan dat het niet uit maakt hoe je gekleed bent enz. Maar is het goed voor jou hart? Heeft bepaalde kleren dragen jou in de greep? Voel jij je dan beter omdat je die kleren aan hebt? Dan is het niet goed, zegt Jezus. Laat niks, maar dan ook niks de overhand krijgen in jou leven. Dat is hetzelfde als voedsel. Pff voedsel daar weet ik ook nog veel over te vertellen. Want ik ben dun, slank en dik geweest. Ik heb nu de eer om mensen te helpen bij het sporten en zeg vaak ook tegen mensen, het gaat allemaal om wat tussen ons oren zit. Als jij denkt dat je dik bent, ben je dik. Als jij denkt dat je iets niet mag eten, dan verlang je zo erg naar dat ene wat niet mag.

Daarom zeg Jezus ook, je mag alles, maar denk na of het verstandig is voor jou. Voor de een maakt een ritje naar de Mc Donalds niet uit, maar voor de ander is dat een begin van een weken lange verslaving aan suikers. Wij kunnen niet weten hoe iemand iets doet en wat er in hun harten omgaat. Iedereen heeft zijn eigen grenzen, normen en waarde nodig. Daarom kan je niet spreken over wat wel en niet mag. Weet dat van Jezus alles mag, maar is dat voor jou goed? De ene zegt ja en de ander nee. Volg je hart daarin, je weet vaak zelf of dit goed of fout is.

Paulus die geeft ook aan, als je Gods liefde wilt doorgeven, doe dat om je aan te passen aan anderen. Als je ergens komt en ze drinken wijn, drink met ze mee om een band op te bouwen. Als je ergens anders bent en zij drinken geen alcohol door omstandigheden, drink dan ook geen alcohol om respect te tonen naar ze. Deze regel heb ik in mijn hart geschreven, ik probeer vaak dit te herhalen voordat ik naar een verjaardag heenga. Maar ik moet zeggen valt niet mee. Heb ik net tegen mij zelf gezegd, moet even wat rustig aan doen met eten ivm de kilo’s. Kom je op een verjaardag, iedereen eet taart (wat tegenwoordig best veel geld kost) en ze voelen zich beledigd als je niks neemt. Dus ik met mij goede gedrag, wat Paulus zeg en ik pas mij aan en neem braaf een stuk taart. dan maar een wijntje minder in de avond thuis.

Maar ik moet zeggen het helpt wel, mijn schoonzus is moslim en eet alleen halal vlees. Men wat een geregel met het bakken en bestek enz. Nu geven wij aan dat wij mee eten met het halal vlees om te laten zien dat wij ook respect hebben voor haar en de liefde van Jezus dat het niks uit maakt wat je doet. Je bent geliefd!

Wees jezelf en volg je hart, dat is een tijd terug mijn standpunt geweest. Het heeft mij veel goede dingen gebracht en ook veel mensen erdoor verloren. Maar het heeft mij zeker verder in het geloof gebracht, dat ik steeds beter mag begrijpen wie Hij is en dat Hij snel terug komt om zijn geliefde kinderen thuis te brengen. Nou Heer ik wacht en ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik nog van iedere dag die komen gaat, extra ga genieten. Ik weet immers niet of wij nog seks hebben in de hemel

