Pff ik zeg jullie eerlijk ik heb voor jullie even op internet gespeurd en het is niet makkelijk. Overal wordt je verteld, dit is waar en dat niet. De ander geeft weer aan Allah is de enige God of Jezus is niet de zoon van God enz.

Hoe moet ik als jong meisje, geen opleiding in bijbelschool gehad, jullie overtuigen van het bestaan van God en Jezus Christus als Zijn reddende Zoon? Ik vertrouw erop dat God dit door mij heen doet en mij de woorden geeft om te delen met jullie.

Aller eerst misschien even vertellen waarom ik geloof. Ik ben dan wel gelovig opgegroeid maar je neemt het als kind aan en als je op een punt staat volwassen te worden ga je zelf op onderzoek uit. Zo was ik 16 jaar en ben ik op onderzoek gegaan. Ik weet nog goed dat ik bij mijn man des tijd in onze verkeringstijd was en mijn schoonzus had de Koran liggen op nachtkastje. Ik natuurlijk niet weten dat je eerst moet wassen enz. voordat je het boek mocht open doen. Maar ik ben er in gaan lezen en tot mijn grootste verbazing kwam ik het woord liefde heel weinig tegen. Ik schrok zo wat er in stond. Je leest de Bijbel maar dan heel anders verwoord en stukken weg gelaten. Het eerst wat ik dacht, waarom willen mensen iets geloven als het niets met liefde te maken heeft? Hoe ik geloof dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft om ons te redden.

Ik als kind voelde ik mij altijd beschermd, ik had (heb soms) last van driftbuien en het voelt als of ik aan twee kanten wordt getrokken. Ik weet nog dat het eerste jaar met mijn man in één huis woonde een drama was. Ik ging met een man samen wonen die niet geloofd en dan niet bewust zijn van het effect in je huwelijk/relatie. Wat was ik naïef. Mijn man ging soms naar de kerk maar nog nooit gebeden. Ik vergeet nooit dat ik thuis was alleen en ik kreeg z’n woede in mij dat ik gek werd. Ik begon met dingen te gooien en mijn lichaam trilde helemaal ik schreeuwde het uit van de pijn en schreeuwde tot God, red mij en jaag deze duivel weg van mij! Opdat moment kwam mijn man binnen en ik riep bid voor mij, ik weet niet wat het is. Hij begon te bidden en het was in eens over. Na dat moment heb ik nooit meer z’n aanval gehad (thuis als kind wel eens gehad). Ik ben iemand die heel fantasie rijk is, maar ben ik nou dan gek geworden. Praatte ik dit mijzelf aan? Nee dat geloof ik niet!

Ik ben er van overtuig om zelf ook een Engel te hebben gezien op aarde. Ik was een jaar of 10 en fietste van school naar huis. Ik kon tussendoor fietsen via een boerenlandweg (eigen terrein) of om via de gewone weg. Maar mij kennende hou ik niet van omwegen of meer moeite doen als het makkelijk kan. Ik fietste op het pad en de waakhond liep opdat moment los. Hij zag mij en kwam achter mij aan gerend. Ik wist dat deze hond dan niet gezellig hallo komt zeggen en meteen zal gaan bijten. Ik weet niet wat er gebeurde maar viel van de fiets en moest verder rennen. Ik zag verderop een man staan, heel vriendelijk gezicht weet ik nog. Hij verjaagde de hond weg en ik kwam achter het huis vandaan. Weg was de hond en de man. Die man woonde er niet, had geen vervoer bij zich een fiets of auto. Ik kon hem nergens meer vinden. Het enige wat hij zei was, wees maar niet bang ik bescherm je en verstop je daar. Opdat moment wist ik, God heeft mij beschermd en ik ben kostbaar voor Hem. Ik als kleine meisje ben van waarde in Zijn ogen.

Ik bad veel in mijn kamer vroeger. Maar ik had altijd nachtmerries over verkrachting. Ik weet dat bijna alle vrouwen/meisjes daar over nadenken en over dromen. Maar dit was anders, het hield mij gevangen in iets. Totdat ik het huis uit ging en erachter kwam dat de vorige eigenaar zijn dochter misbruikte in mijn oude slaapkamer. Men wat een verklaring. Dus tja als je vraagt is er meer, ik weet het zeker.

Maar goed, hoe komt het dat het christendom dan de enige ware geloof is? Mijn man en ik zijn in 2007 de Alpha cursus gaan doen om samen te ontdekken wie God werkelijk is.

Het enige wat mij elke keer nog bij blijft is:

1. Jezus, de beroemdste persoon ter wereld. De meeste volgelingen en fans. Er is niet één ander persoon op aarde geweest waarvan zijn naam zoveel betekend als op de dag van vandaag.

2. Bijbel, het boek is geschreven en pas veel later kwamen mensen achter de feiten van het bestaan. Bijv. dat de aarde rond is, stond al beschreven in de Bijbel. Daarnaast ben ik sinds kort aan het schrijven en als je mijn blogs leest en Paulus blogs erbij legt. Wauw, wat een openbaring. Gods geest die zowel door Paulus als door mij heen schrijft. De Bijbel is door één geest geschreven, wellicht door verschillende mensen. Maar met dezelfde boodschap.

3. Wereld, kom op als je de aarde bekijkt is het perfect. De wereld is in 100% balans om het bestaan van ons mogelijk te maken op aarde. Hoe kan iemand dit bedenken of dat dit plotseling er was. Hier zit een grote maker achter, die het bestaan voor ons mogelijk maakt met de 100% pure balans tussen zon en aarde, aarde en maan enz.

4. Gevoel, ik weet niet hoe het bij jullie is maar mijn gevoel de diepe warme gevoel van binnen. Men dat ervaar ik als ik met Gods woord bezig ben. Als ik in de kerk met mijn handen omhoog sta om God te prijzen, wat een kracht stroomt er dan door mij heen. Die eerste aanraking, de overweldigende huilende gevoelens, boze enz. als God je aanraakt gebeurd er wat met je. Ik heb jaren in de kerk gezeten en God sprak iedere keer tegen mij, de ene keer was dat ik een ruzie moest oplossen of dat ik op Hem mag vertrouwen enz. Het mooie is nu, dat ik dat niet meer heb. Dat is een stukje geloof van ware genade. Ik kom als een zondaar naar de kerk en ik vertrek weer als een zondaar uit de kerk. Het besef dat ik het nooit goed kan doen, maar dat ik er mag zijn. Wauw wat een goed gevoel geeft dat. Maar ik weet zeker als iemand God zoekt komen de gekste gevoelens naar boven die je zelf niet onder controle heb. Dat kan eng zijn, maar geloof mij dat het bevrijdend werkt.

Dus hoe kan ik jullie overtuigen dat God bestaat. Dat er een Jezus is? Het is en blijft een Geloof. Iets geloven wat je nu nog niet ziet, maar straks wel! Volg je hart en dan kom jij er zelf achter of er een God bestaat. Een God van liefde, trouw en rechtvaardig. Hij heeft ons redding gebracht voor de eeuwigheid. En tja, wat heb ik eraan om in de Hemel te komen dat er allemaal mannen op bed op mij zitten te wachten, volgends de Koran of wellicht alleen voor de mannen bedoeld, de vrouwen te wachten. Moet ik dan z’n vrouw zijn die in de eeuwigheid in dienst staat voor de man? Sorry, mijn leven wil ik graag verder zetten in liefde en geborgenheid, in veiligheid en dat ik als vrouw een kostbaar geschenk ben voor God! Amen

Hier een link met een leuke uitleg over, waarom is het christendom het enige ware geloof?

