Als je deze video bekijkt, dan is dat een tijd waar wij niet bij waren.

Een tijd die wij niet kennen en begrijpen. Wij moeten het van verhalen hebben uit de geschiedenis boeken. Er is zoveel geschreven en het lijkt wel als of mensen de boeken zelf uitkiezen wat ze wel of niet geloven. Op school bij geschiedenis veranderd het ook ieder jaar van mening, want da hebben ze weer dit of dat ontdekt. Om eerlijk te zijn weten wij niet wat nu echt is of niet echt is, toch? Wij waren er niet bij!

Bestonden al die verhalen uit sprookjes of is het wel gebeurd? Waarom geloven wij wel in het verhaal van Troy bijv. helden in die tijd. Ook verhalen die jaren lang zijn verteld. Vroeger vechten mannen mee in die tijd voor hun naam. Hun naam was van waarde, geen huis of geld, maar macht en status. Als hun naam werd onthouden dan betekende dat wat!

Maar hoe kan het dat duizenden jaren en miljarden mensen in Jezus Christus geloven en dat Hij nog steeds volgelingen heeft?

Je hoort verhalen over helden, maar ik niet mensen elkaar prijzen of eren. Of eigenlijk wel, als je bijv. naar voetbal kijkt dan is z’n persoon opdat moment belangrijk en wordt helemaal de hemel in geprezen door liedjes over hem te zingen. Maar zodra het voetballen is afgelopen zijn er misschien paar 100 man die hem wat jaren nog volgen. Maar paar jaar verder hebben de meeste mensen weer een ander iemand op het oog. Weet je hoe dat komt?

Mensen kunnen nooit aan de verwachting voldoen, een super held te blijven! Mensen raken verdwaal in hun eigen fantasie en gaan aan de drugs of stoppen met voetbal en kunnen niet meer dat doen, waar de mensen zo naar opkeken. Niemand van de mensen kan andere mensen duizenden jaren voldoen aan de wensen van een idool. Maar Jezus Christus heeft al die jaren volgens mij 35 jaar geleefd op aarde. Al die jaren is Hij dezelfde gebleven. Nooit veranderd en ALTIJD liefdevol geweest. Altijd vriendelijk en altijd eerlijk!! Kun jij dat over iemand anders zeggen?

Want zodra jij z’n persoon heb gevonden dan wil ik er best over nadenken of dit geloof verzonnen is. Maar ik weet 100% zeker dat ook jij nooit één persoon vindt, weet die nooit iets fout gedaan heeft! Daarom geloof ik in dit verhaal! Daarom geloof ik in de Bijbel. Dit is een boek dat nooit liegt, alles is waar en betrouwbaar. Alle verhalen kloppen en als je andere boeken naast de Bijbel erbij legt, zal je zelf zien dat het waar is. Wij mensen geloven vaak dat gene wat opdat moment logische lijkt of stoer is. Want tja, wees eerlijk in God geloven is toch niet stoer!?

Nou ik ben misschien nu niet stoer, maar ik weet zeker dat wanneer ik terug kom samen met Jezus Christus aan mij zij, hoe zal jij je dan voelen? Net zo stoer als nu om te zeggen dat je niet geloofd? Jezus Christus werkt momenteel door zoveel mensen heen om Zijn geweldige nieuws te vertellen dat er redding is, ook voor jou!

Ik was er niet bij in die tijd, ik heb Jezus nog nooit echt gezien. Ik heb niet gezien hoe hij de wonderen verrichten en ik heb nog nooit zijn lach gehoord. Maar één ding weet ik wel, zodra ik ja zei tegen Jezus is mijn leven veranderd! Amen

