Als kind was ik erg sterk overtuigd van de Geest van God. Ik voelde Gods aanwezigheid en als ik terug denk nu, heb ik opdat moment bijzondere momenten met God gedeeld. Als ik nu een kind van die leeftijd zie die zo dicht bij God leeft, ben ik bezorgd. Arm kind denk ik dan, hoe moet die het straks in de wereld overleven. Maar klopt dit wel? Ik ben toch ook goed terecht gekomen? Enig sinds dan! 🙂

Vroeger als kind had een liefdes gedicht, die ik graag met jullie wil delen.

GOD HOUDT VAN MIJ
Ergens diep in mijn hart weet ik…
ergens diep in mijn hart denk ik…
ergens diep in mijn hart hoop ik…
wat weet ik?
wat denk ik?
wat hoop ik?
mijn hart is koud
en toch…
Met mijn verstand weet ik…
met mijn verstand denk ik…
met mijn verstand hoop ik…
Maar als mijn hart niet warm is
wat weet ik?
wat denk ik?
wat hoop ik?
Mijn hart zegt: Er is liefde
mijn hart zegt: Er is warmte
mijn hart zegt: Er is hoop
Wat ik hoop:
wat ik denk:
wat ik weet:
Hij houdt van mij!

Tekst: Diny Nijland
Uit: Er is bij mij ingebroken

Dit was een klein boekje met gedichtjes erin die ik van mij ouders heb gekregen. Wat gaaf dat kinderen echt aan zulke boekjes iets hebben. Want eerlijk gezegd sta ik er nu niet bij stil bij mij eigen kinderen. Wat een tekst met ze kan doen. Wat voor hoop en liefde het aan ze kan geven.

Met dit gedicht wist ik wat andere mensen ook zeiden, ik wist dat God van mij hield. Dat ik op een dag in Zijn armen mag uit huilen. Dat Hij opdat moment mij 100% begrijpen zal. Hij kent mij nog beter dan ik mijzelf. Dat de Vader zegt dat ik thuis ben en mag zijn wie ik ben. Met mijn vallen en opstaan die ik doorstaan hebt. Want als kind heb ik het niet makkelijk gehad. Vooral omdat ik het gevoel vaak had, dat ik op een andere wereld leefde als de rest. Ik begreep zoveel dingen niet en het werd mij ook niet duidelijk. Dus in mijn jonge jaren was God mij vriend, mijn Vader en iemand waar ik altijd bij terecht kon.

Dan is het toch gaaf als een kind zoveel steun heeft aan God. Want God heeft mij nooit los gelaten en ik voel me soms zo vereerd met z’n jeugd samen met God. Ik was 12 jaar en helemaal verliefd van Jezus! Ik wilde mij laten dopen en de zendeling ingaan. Uiteindelijk door verschillende omstandigheden is dit niet gebeurd. Op mijn 16de wilde ik weer een stap maken en ook toen werd het niet mogelijk gemaakt. Ergens heeft bij mij altijd een vurige verlangen met God te leven in mij gezeten. Maar ja, je gaat werken, krijgt vrienden die niet geloven. Het was en is niet makkelijk. Als jij ook z’n persoon bent of kent, weet dat het iets gaafs is! Maar dat het wel extra zorg nodig heeft of mag vragen. Want dan zijn de gebeurtenissen niet te combineren wat op aarde afspeelt of in de geestelijke wereld. Moeilijk te onderscheiden.

Ik geloof in een geestelijke strijd. Er zijn Engelen en demonen om ons heen. Die vechten steeds om ons, de stemmetjes in onze hoofd, die aantrekkingskracht gaat veel verder dan wij denken. Maar wellicht schik dit mensen af of vindt je dit te diep gaan. Maar één ding weet ik wel. Als je bewust bent van deze strijd, wat een rust geeft jou dat. Mensen die gemeen doen tegen jou, denk je echt dat het om jou gaat! Of gaat het om de liefde die jij uitstraalt? Want dan mag je weten, dat jij beschermd ben en dat je dat allemaal niet op jezelf moet betrekken. Want laten we eerlijk zijn, wij mensen denken vaak dat het om ons gaat. Oh zag je dat die keek niet naar mij, ze zal wel boos op mij zijn. Gekkie, laat je niet gek maken. Het gaat niet om jou, mensen zijn niet boos op jou! Als iemand überhaupt boos of saggerijnig is, ook dan heeft het vaak niets met jou te maken.

Ga maar eens na wat jou laatste ruzie is geweest met iemand. Waar ging het nu werkelijk om? Als er iets ergs is gebeurd bijvoorbeeld verkrachting. Ben jij instaat om iemand dan te vergeven? Nee dat kunnen wij absoluut niet!! Maar Jezus wel!! Jezus kijkt veel verder dan dat. Jezus ziet de echte reden van deze zieke gedrag bij mensen. Jezus ziet echt tegen wie Hij moet vechten. Jezus weet dat Hij allang gewonnen heeft, maar weten wij dat ook?

Misschien gaat deze blog wat verder dan de andere. Maar lieve mensen er is een strijd gaande die wij niet zien. Wij hebben geen idee dat wij z’n klein korrel zaadje zijn in een hele grote emmer! Vertrouw op Jezus want Hij overziet dat wat wij niet zien. Ook met onze kinderen, zolang wij liefde geven zullen ze altijd God weer opzoeken. Want God is liefde!! Als hun eenmaal die liefde hebben geproefd en ervaren, dan zal God hun ook nooit meer los laten! Wij mogen onze kinderen dingen van de wereld leren en van de geestelijke wereld. Ik ben ervan overtuigd dat dit alleen kan met heel veel liefde, knuffels en dat de kinderen geliefd voelen in jou armen. Dan geven wij een voorbeeld van wie God werkelijk is en Jezus genade voor ons. Wij mogen onze kinderen ALLES vergeven, zodat zij Jezus zien die ALLES heeft vergeven van ons!

Ieder kind is uniek! Ieder kind heeft zijn of haar gaven. Nu pas snap ik dingen beter, die ik toen nog niet snapte. Maar laten wij niet bang zijn voor deze maatschappij voor onze kinderen. Ik heb eerder mensen gekend die geen kinderen wilde omdat ze de kinderen niet in deze maatschappij willen oplaten groeien. Hoe kan dat? Er is strijd en die zal er zijn tot het moment dat God ingrijpt! Jezus heeft het kwaad al overwonnen. Als wij daarvan bewust zijn, is angst niet voor ons weg gelegd. Angst behoord niet tot een christen! Dat is geen gezonde voeding en die mogen wij verbannen. Er is hoop en liefde, wat de wereld ook zegt of denkt te begrijpen. Moest laatst wel lachen, Salomo zegt ‘wie denkt wijs te zijn is dwaas en wie dwaas is, is wijs’.

Wij hoeven niet alles te begrijpen. Wij mogen vertrouwen hebben in Jezus en in Zijn woord! Hij zorgt voor ons en onze kinderen. Het is geweldig om kinderen horen praten over het geloof, want hoe hun daarin staan is zo kostbaar. Ik wou dat ik weer in de jaren dat ik 12 jaar was leefde. Die ontmoetingen en die aanwezigheid van Hem mis ik nog steeds. Gelukkig ervaar ik die nog wel, maar niet opdat moment. Want toen was er nog niet veel dingen die mij afhielden van de werkelijkheid. Denk aan dit gedicht, wij weten dat God van ons houd, wat er ook gebeurt! Amen

