Mensen die niet geloven hebben vaak een bepaald aardse doel. Dat houd hun op de been en dat streven ze na. Als wij kijken waar de meeste mensen door worden gedreven in deze wereld, is dat:

1. Schuldgevoelens en zijn hun hele leven datgene waarvoor ze zich schamen aan het te verbergen.
2. Gedreven door wrok en kwaadheid. Ze houden vast aan wat er is gebeurd en kunnen het niet los laten.
3. Gedreven door materialisme. Proberen alles in bezit te krijgen, zowel prijzen als spullen. Wat tevens voor tijdelijk geluk zorgt.
4. Mensen worden gedreven aan behoefte van anderen, bevestigingen van andere mensen. Zijn meer met andere bezig, wat hun vinden dan zelf een eigen doel najagen.
5. Gedreven door angst, gevolg van een traumatische ervaring. Dat hun in de greep houd en niet verder komt in het leven.

Wat drijft mij op deze aarde, wat zorgt ervoor dat ik opsta iedere morgen. Niet kijkend wat achter mij ligt, maar wat voor mij ligt! Wetend dat ik gemaakt ben voor in de eeuwigheid te leven en op deze aarde gemaakt ben om God eer te bewijzen en te genieten van het leven.

Wat Salomo ook aangeeft in Spreuken, in alle wijsheid en ervaringen. Ik ben erachter gekomen dat een mens alleen maar kan genieten van eten en drinken. Spullen vergaan, mensen gaan dood, liefde verdwijnt en veel dingen is tijdelijk geluk of bevredigd gevoel.

Wat zorgt er dus voor dat ik het bed uit ga, wetend dat ik geliefd ben, wetend dat ik het niet goed zal doen vandaag wat er op mijn pad komt en wetend dat als Jezus de leiding heeft in mijn leven. Dat gebeurd wat moet gebeuren. Wat belangrijker is dan mijn geluk.

Christen gaan soms nog steeds uit van alle aardse wetten en regels, bepaalde tradities die gedaan moeten worden om God eer te bewijzen. Maar lieve mensen Jezus heeft daar verandering in gebracht. Als wij straks voor de troon van God staan dan stelt Hij ons twee vragen.

1. Wat heb je gedaan met mijn Zoon Jezus Christus?
2. Wat heb je gedaan met alles wat je van Me hebt gekregen?

De eerste vraag zal bepalend zijn voor waar je de eeuwigheid doorbrengt. De tweede vraag zal bepalend zijn voor wat u tijdens de eeuwigheid zult doen.

Wij christenen mogen weten dat alle aspecten van het leven, dat ons drijft, niet voor ons stelt! Jezus heeft dat ALLES overwonnen en ons vrijgezet van angst, schuld, macht en erkenning. Wij mogen weten wie wij werkelijk zijn en wat ons doel hier is op aarde. Dat is leven naar Gods wil. Hem eer bewijzen, Hem te volgen en lief te hebben.

Wat ik eerder aangaf in mijn blog Het gaat niet om mij! Ons leven is voor een hogere doel gemaakt. Wij mogen voor ons kijken en wetend dat Jezus terug komt. Maar ook in mijn andere blog Jezus Christus of een God schreef ik dat wij alles al hebben ontvangen van God. Maar wat hebben wij ermee gedaan?

Nu pas snapte ik ook waarom Jezus spreekt over de eerste zullen de laatste zijn en de laatste zullen de eerste zijn in de Hemel. Als wij al weten dat wij de laatste zullen zijn en andere mensen die moorden gepleegd hebben en pas tot geloof zijn gekomen, voor jou het Koninkrijk de Hemel in gaan. Laten wij hun dan op dezelfde manier behandelen als hoe Jezus hun behandeld.

Leef jou leven met een doel, jou doel is om God eer te bewijzen, wetend dat God jou talenten heeft gegeven om Hem eer te bewijzen. Geld en macht in deze aarde voor Zijn doel te verheerlijken. Niet voor jezelf, niet om je eigen geluk. Maar Gods geluk. Alles is jou al gegeven, alles geeft God wat jij nodig hebt om Zijn doel voor jou leven te leiden. Laten wij God ons doel zijn in deze wereld? Laten wij ons leven zo leiden om Zijn doel te verwezenlijken? Of jagen wij toch nog na ons eigen doel, ons eigen geluk? Of zitten wij nog vast in verschillende aspecten van het leven?

Jezus heeft de prijs al betaald, jij bent vrij! Jij hebt alles gekregen, meer dan wat jij nodig hebt. Gebruik het! Geef God en Jezus Christus de eer die Hun verdienen en recht op hebben! Amen

Advertenties

One thought on “Doel gericht leven

  1. Op http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=16172&start=45 heb ik ook deze reactie geplaats, die wilde ik op mijn eigen blog ook zeker niet achterhouden:

    Het lezen van mijn reactie denk ik even terug over wat iemand anders een keer zij. Jullie op deze forum houden zich aan de feiten en wetenschap. Dus als ik spreek over leiding van Jezus is dat voor jullie wellicht een vaag begrip.

    Misschien kan ik het verduidelijken voor jullie. Iedereen ervaart een stem in zijn of haar gedachten. De ene zegt het is je eigen bewust zijn, de ander geeft aan dat het een engeltje is enz. Iedereen heeft daar zijn of haar gedachten bij. Zelf weet ik dat het de Heilige Geest is die spreekt in mij. Door mijn bewustzijn fout en goed, kan de geest spreken in mij. Als ik niet bewust was van iets wat goed of fout is, ben ik ook niet aan te steuren. Kan ik geen keuze maken of ik iets wel of niet doe. Heb ik geen emoties, schuld bij iets verkeerds gedaan of liefde als iemand iets goeds voor mij doet.

    Ik ben ervan overtuigd dat het bewustzijn ons elke keer aanspreekt wat wij beter wel of niet kunnen doen. Als ik luister naar het goede wat in mij opkomt weet ik dat het God is die spreekt. Hoe weet ik dat, je kunt het toetsen volgens de Bijbel. Als jij een gedachte hebt om iets te doen, simpel voorbeeld; je loopt langs de supermarkt en staat een zwerver te bedelen. Je gevoel zegt iets in jou om één euro te geven. Wat doet dat als jij dan die ene euro geeft. Brengt het liefde voort? Ja! Brengt het eigen belang voort? Nee, je moet ten slotte iets inleveren. Brengt het vrede op? Ja! Als je zo elke keer het zal ondervragen, waar jullie goed in zijn. Kom je er achter of het je eigen belang is of Gods belang.

    Op deze manier luister ik naar God en geef gehoor aan Zijn stem. Wat voor mij de Heilige Geest heet. Als ik dus mijn dag leef naar Gods doel, is dat luisteren naar Zijn stem. Soms brengt het mij op plekken waar ik zelf nooit zal komen en soms brengt het moeilijkheden met zich mee, maar wat later 1000 keer beter wordt hersteld.

    Ik hoop dat ik het voor jullie nu iets beter heb verwoordt en duidelijk gemaakt wat ik versta onder het luisteren naar Zijn wil, Zijn doel voor mij leven.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s