Inmiddels weten veel mensen dat een geloof een kwestie van geloven is. Wij hebben de Bijbel, het Woord van God gekregen. Wij hebben gelezen in mijn blogs hoe je de Bijbel Het woord moet lezen of eerlijk gezegd bestuderen. Maar als het op wetenschap aankomt of het zien en voelen dan kunnen wij christenen dat vaak niet in woorden of daden onderbouwen.

Het geloof opzicht, blijft een geloof en iedereen zelfs ik blijven tegen vragen aan lopen. Maar paar jaar geleden heb ik tegen mijzelf gezegd. Liever een geloof geloven dat vol staat met liefde en dat er iemand is die jou kent en begrijpt, dan niet geloven en altijd opzoek (ik zal dat wel doen, althans) naar ware liefde, ware erkenning. Want mijn ouders hebben mij wellicht op de wereld gebracht, maar nooit die liefde gegeven die ik uit mijn geloof haal. Mensen falen steeds weer opnieuw. Vrienden laten mij steeds weer vallen en families stellen mij elke keer weer teleur.

Het geeft mij rust en vrede in mijn hart te weten dat Jezus naar mij kijkt, zonder te falen, zonder te oordelen en mag weten dat Hij voor mij zorgt ondanks mijn vallen en opstaan. Ik heb bij andere geloven dit niet gevonden, dan alleen bij Jezus Christus.

DAAROM GELOOF IK IN JEZUS CHRISTUS!

De Bijbel heeft mij veel geleerd en dus heb ik een keuze gemaakt om dit geloof te omarmen en lief te hebben. Dus als je vraagt waarom? Omdat het mij rust, liefde en voorwaardelijke erkenning geeft om wie ik ben in Hem, Jezus Christus. Het geeft mij hoop voor de toekomst en alles krijgt ineens een ander doel in mijn leven. Ik ben dingen anders gaan zien en beleven. Ik ben daarvan gaan houden. Ik zal niets anders meer willen!

Stel dat ik het dan toch mis heb, wat veel mensen beweren dat er geen God is. Dan heb ik op aarde geleefd als iemand die zich geliefd voelt om wie ik werkelijk ben. Het gaf mij hoop voor een nieuwe toekomst en het gaf mij kracht om iedere dag met goede moet in te gaan. Liever zo op aarde geleefd te hebben, dan altijd vechten voor liefde bij mensen om mij heen. Iedere dag overleven en een tijdelijk doel nastreven. Ook al zal ik het toch mis hebben, het gevoel dat God mij geeft als ik bid, als ik zing, als ik lees in Zijn woord.. dat zal ik voor geen goud willen missen!!! Ik ben er van gaan houden en in gaan geloven. Inmiddels weet ik dat het waar is, maar het begint bij een keuze maken om Jezus lief te hebben!

Vergeet niet als jij een leugen wilt vertellen, dan vertel je het zo dat het net op de waarheid lijkt. Zo ben ik ervan overtuigd dat de duivel zo werkt, denk je dat de duivel dom is?! Tuurlijk niet, hij is slim en is manupalief. Hij heeft alles al doordacht en mensen op het verkeerde been gezet. Een daarvan is geloven in jezelf er een van! Geloven dat mensen alles kunnen bewijzen en vaststellen naar hun EIGEN kunnen en weten!! Dat begrijp ik niet, dat wij denken alles te kunnen onderzoeken en dat het dan ook waar is. Wij kunnen het heelal niet snappen, meten of laat staan begrijpen. Dit gaat veel verder dan mensen hersens.

Dus zolang ik leef op aarde, als christen blijf ik een mens totdat Jezus terug komt. Ook christenen gaan dood, kunnen soms geen kinderen krijgen en ja die doen ook nog steeds iedere dag domme dingen. Ben ik dan beter of slechter dan de rest, omdat ik een christen ben? Nee! Het gaat niet om wat of hoe ik iets doe. Maar om wat ik geloof en waar ik mij vertrouwen in leg. Heb ik dan een vrij briefje om maar te zondigen als christen? Zo zal ik dat niet noemen, maar genade! Jezus heeft de mens zoveel lief dat Hij aan het kruis is gestorven zodat Hij alles en iedereen vergeeft om wat voor domme dingen wij ook doen!!

Dat noem ik pas LIEFDE, liefde waar ik van ben gaan houden. Ik geloof niet in ruzies over religie, laat staan mensen oordelen op hun fouten. Wij mogen elkaar lief hebben, zoals Jezus de mensen lief heeft. Als iedereen dit zal begrijpen en na leven, hoe zal de wereld er dan uitzien? Is dat niet het perfecte beeld wat God en Jezus voor ogen heeft? Elkaar lief hebben en andere mensen boven jou zetten. Maar in plaats daarvan zijn mensen veel met hunzelf bezig, voor hun eigen geluk en verlangens. Dus zeg niet dat het geloof de reden is van oorlogen enz. het zijn de mensen zelf die dit veroorzaken. God heeft vanaf het begin een plan gehad en Hij zal Zijn plan op een dag voltooien!! Amen

