Oké, heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet schrijven. Zit in de tuin, lees de bijbel en bid voor woorden. Krijg wat dingen in mijn gedachtes maar die komen niet verder dan twee regels van de grond. Dus ben ik op internet gaan kijken wat de wereld bezig houdt. Toen kwam ik dit artikel tegen van Justin Bieber, Intervieuw Justin Bieber.

Wat grappig om dit te lezen! Dit maakt mij weer van bewust dat God bezig is. Zelfs in de plekken waar wij het niet verwachten. Het goede nieuws dat er redding is gaat als een speer en het lijkt als of er echt weer een opwekking aan komt. Mensen en christenen worden weer wakker geschud!

Ik weet niet of je afgelopen seizoen Idols heb gekeken. Maar toen in de finale Nina en Kimberley tegen elkaar moesten strijden. Zei ik dat Nina won. Want wie kan er winnen van God? Toen Nina won, zag ik het als teken dat hoeveel wij ook proberen mensen gek te maken met onze lichaam en het mooi zijn enz. Het is uiteindelijk wie wij werkelijk van binnen zijn die bepaald wie er gaat winnen.

Het is gaaf om te zien hoe God werkt door mensen heen. Het ware evangelie die nu wordt verspreidt. Er is redding en verlossing. Niet door werken of eigen kracht maar Jezus heeft die taak al aan het kruis volbracht!

Ik weet niet of ik dit al eerder had geschreven, maar in de bijbel Mattheus 17:1-23 staat zo mooi beschreven hoe Jezus bekend werd gemaakt wie Hij is. Geloven als een mosterdzaadje, dan kun je bergen verzetten. Ook spreekt hij over verschillende boze geesten. Ik ben er vaak zo weinig van bewust in wat voor wereld wij echt leven. Vooral in de vakantie is het mij vaak ontgaan en ben je zo druk bezig met het leven en je gezin. Ik weet nog dat ik mij zelf schuldig begon te voelen naar God. Tot ik in een boek las dat God juist geniet van het dagelijkse dingen die wij doen.

Dat vond ik zo gaaf om te lezen. Dat klopt ook, wij zijn niet allemaal gemaakt om dominee te worden of wat voor drukke en geestelijke taak dan ook. Ik ben gepland in een woonwijk met drie jongen kinderen. God geniet als ik voor mijn gezin zorg of als wij samen een ijsje eten. Wij hoeven niet als maar te bidden om God een plezier te doen. Wij mogen zijn wie wij zijn en genieten van het leven dat God ons toevertrouwd heeft.

Wat ik wel heb gemerkt is hongerig zijn naar Jezus is iets dat ik zelf moet blijven doen. Want als ik niks onderneem, lezen, preek beluister, bid, avondmaal enz. Dan slikt al heel snel de honger bij mij weg. De bijbel spreekt er ook over om altijd waakzaam te zijn en dat wij in elk moment God moeten opzoeken. Jezus de leiding te geven voor een goede gezondheid en voorspoed.

Laatste hoorde ik weer een preek en hier in Nederland is het lastig om echt hongerig te blijven naar Jezus. In arme landen is de honger naar Jezus groter. Hij sprak zo mooi, dat komt door de goede welvaart hier in Nederland. Wij krijgen pensioen, uitkering, hulp van verschillende instanties enz. Waarom heb je een God nodig als alles door de overheid al wordt geregeld. Maar Jezus zegt dat wij onze Vader om hulp moeten vragen en dat wij mogen vertrouwen op Zijn hulp en wijsheid.

Als ik kijk naar mijn leven, klopt dat ook wel. Zodra ik het goed heb dan ben ik veel sneller geneigd om met mijn eigen trots te wandelen of denken dat ik het allemaal wel regel enz. Maar juist in de tijden dat wij het goed hebben, des te moeilijker het is om dan nog te wandelen in geloof en Jezus de weg voor ons te laten lopen.

Laatst zei ik tegen mijn man, dat ik eigenlijk blij ben en gezegend voel de slechte tijden qua gezondheid en financieel. Dat heeft mij zoveel dichter bij God gebracht. Want in eens was ik 100% procent afhankelijk van Hem. Ik liet alles los en vertrouwde op Hem. Dat heeft mij gevormd, hoe ik nu ben. Daar ben ik dankbaar voor en ik probeer nu ook in tijden dat het even minder gaat, God juist te danken dat Hij alles wat ik doormaak gebruikt in het goede voor mij.

Wij kregen misschien een ander huis en dat gaat helaas niet door. Maar wat ik zo gaaf vindt, dat God ervoor zorgde dat mijn man afgelopen maandag ons huis opgeknapt heeft. Zodat het verlangen naar een ander huis weg ging bij mij enz. Ik voelde zoveel liefde, dat God er is en alle nare en vervelende dingen die ons overkomen. Altijd weer goed wordt gemaakt of hersteld of verbeterd. God is mijn Vader en Hij zorgt voor mij. Hij weet mijn gedachtes en zolang ik weet dat ik niks voorstel zonder Jezus en dat mijn kracht iedere dag van Jezus afkomt, dan ben ik veilig en thuis in Zijn armen. Zo ook jij!! Amen

