Als ik kijk naar de wereld en hoe die in elkaar zit, wat mensen allemaal van elkaar wel niet verwachten en hopen. Vaak elkaar teleur stellen of geen beseft hebben wie wij werkelijk zijn. Dan voel ik mij vaak alleen en verlaten. Deze druk van de wereld die is voor niemand goed en ik kan er niet aan voldoen, al doe ik erg mijn best. Ik zal mensen nooit dat gene kunnen geven waar ze op zitten te wachten.

Wij leren een heleboel op school en studeren af, krijgen werk en maken de eerste fouten. De een heeft mazzel opdat moment met een goede werkgever en de ander niet! Wij zijn zo afhankelijk van mensen geworden om ons heen. Als ik kijk naar mijzelf dan ervaar ik dat wel vaak zo.

Jezus leefde zo anders op deze aarde. Iedereen liep Hem achterna en zei zelfs dat Hij geen plek had om Zijn hoofd te laten rusten. Jezus was iedere dag bezig met Gods plan. Een plan om de mensheid te redden omdat Jezus zoveel van ons houd en medelijden voor ons heeft. Nou ik zal je zeggen, ik wil best een hoop voor mensen doen. Maar ik ben er ook vaak wel heel snel klaar mee als het tegen zit. Met mijn man bijvoorbeeld, het ene moment ben ik zoveel voor hem bezig om hem te plezieren. Hij ziet het niet of merkt het niet op. Ik geef soms nog wat hints, maar dat alles werkt niet. Na een paar dagen, ben ik er klaar mee en smeer ik zijn boterham niet meer. Grappige is wel, dat valt hem dan WEL op. Niks vermoedend vraagt hij wat er is. Daar ben ik nog steeds niet achter hoe dat komt?!?

Zal vast wel met mars en venus te maken hebben. Maar als ik dan nadenk, klopt het ook niet van mij. Mijn doel en het plan van Jezus is niet om mijn man te behagen. Ik hoef hem niet iedere dag in de watten te leggen, er is meer.

Wat ik al zei is dat op aarde zo gaat; eerst leren, daarna krijg je een taak of een baan en met die taak ga je verdienen of ontvang je iets. Maar Jezus zegt iets heel anders!

ONTVANGEN  —>  LEREN  —>  TAAK    ====>  EEUWIG LEVEN

Wij hoeven niks te doen! Jezus heeft zichzelf gegeven voor ons aan het kruis. Waarom? Omdat Hij van ons houd en bewogen is met ons. Jezus heeft medelijden met ons, omdat wij zelf met onze daden en karaktes nooit bij God kunnen komen. Wij kunnen het nooit 100% procent perfect doen in Gods ogen. Daarom is Jezus Christus aan het kruis gegaan, om ons te redden voor een eeuwig leven! Wie wilt dat nu niet?

Maar dat maakt dat ons gewen op aarde en de maatschappij waar wij in leven heel anders is dan de werkelijkheid. Want je kunt niet zomaar iets aannemen. Ik weet nog dat als iemand mij iets gaf op school dan zei ik bij mijzelf ‘daar zit wat achter’. Die persoon wilt mij voor de gek zetten of wilt vrienden met mij worden. Maar hoe dan ook, er moet iets zijn waarom die iets geeft. Wij zijn niet gewend om iets gratis te ontvangen.

Wat tevens wel grappig is, zodra er iets gratis op te halen is. Nou dan zijn mensen er snel bij! Ik heb bij een hotel gewerkt die net nieuw gebouwd was. Bij de opening stond in de krant dat er gratis koffie en thee met gebak was. Nou die avond waren er 5000 mensen geweest! Voor het hotel of de gratis gebak? Mensen die op het laatst kwamen werden zelfs boos dat het gebak op was. Dus heeft het hotel uiteindelijk cake gegeven. Ik weet nog dat het een gekke huis was. Maar iets gratis ontvangen van iemand is verdacht en iets gratis ophalen, dan willen wij wel rennen. Omdat wij dan zelf controle hebben en weten dat er niets achter ligt.

Maar Jezus staat voor de deur, bij iedereen! Hij wilt iets geven en het is gratis. Je mag zelf dat ophalen, wist je dat? Daarmee vindt ik het dan vaak lastig mensen die op straat of langs de deuren komen om het geloof te verkondigen. Mensen vinden het lastig om het dan te ontvangen, het is verdacht en vaak denken ze dan meteen aan geld. Want kerk kost geld enz. Maar wij mogen mensen leren om te ontvangen en dat zij het zelf mogen ophalen. Mensen zijn echt wel bereid om te rennen voor een eeuwig leven. Maar hoe wordt het gegeven?

  1. Ontvangen
    Zodra wij het hebben ontvangen, hoeven wij niet meer achterom te kijken. Wij hoeven niet meer bang te zijn voor morgen en al helemaal niet over wat gaat komen in de toekomst. Want Jezus heeft de schuld van ons op zich genomen en Hij helpt ons! In kleine en grote dingen, Hij leid ons door de dag heen. Maar het begint met ontvangen ‘JA’ zeggen tegen Jezus.
  2. Leren
    Hoe kun je de bijbel lezen, hoe kun je bidden, hoe mag je met mensen omgaan? Hoe ga je met moeilijke omstandigheden om? Wij mogen weten dat Jezus ‘de Heilige Geest’ ons leermeester is en ons helpt. Vraag het en je zult ontvangen zegt Jezus. Leer wat God blij maakt en wat niet. Leren om God te prijzen in liederen, bidden, stil gebed enz.
  3. Taak
    Als wij kijken naar de taak van Petrus in de bijbel. Wat was zijn taak? Hij moest voor de kleine en grote gelovigen zorgen, net als een herder voor zijn schapen. Dat wil niet zeggen dat wij allemaal dominees moeten worden. Maar wij mogen mensen helpen en zorg bieden, zodat zij hierdoor Jezus gaan zien en ook Hem willen leren kennen. Dat kan op school, op je werk en in je woonomgeving. Er is genoeg plek op deze aarde om ook jou taak te volbrengen. Maar leg die taak bij Jezus neer, laat Hem mensen naar jou toe sturen. Zodat zij het gratis OPHALEN ipv gratis krijgen! Wij hoeven niet mensen te zoeken, Jezus stuurt mensen vanzelf naar jou toe.
  4. Eeuwig leven
    Alles wat wij nu meemaken en leren is een voorbereiding opdat wat komen gaat. Het eeuwig leven! Wanneer Jezus terug komt de eerste keer, zullen alle gelovigen in een oogwenk veranderen. Ons lichaam wordt veranderd in een volmaakt lichaam. Het lichaam wat Jezus heeft na Zijn dood. Onsterfelijk en wij kunnen zelfs door muren heen lopen en vliegen neem ik aan. Wellicht niet net als superman, denk ik. Maar totaal anders! Wij zullen dan met Jezus terug gaan naar deze aarde en voor 1000 jaar regeren over de niet gelovigen mensen. Wij mogen voor die mensen zorgen en helpen. Vertellen over Jezus! Eigenlijk hetzelfde wat nu onze taak is op aarde, maar dan met Jezus aan ons zijde. Nu zien wij Jezus nog niet, maar straks wel!

Als wij begrijpen dat het verschil met straks minimaal is met dat wat nu is, waarom is het nu dan zo lastig vaak. Het is geloof en vertrouwen in Hem! Onze taak zal niet veel anders zijn wanneer Jezus terug komt. Maar laten wij bereid zijn om mensen te ontvangen, dan dat wij mensen iets willen geven!

Zo zie je maar weer, ons eigen plannetjes zijn niets bij wat Jezus plan is voor ons. Want wij falen en vaak lopen de dingen niet zoals ze gaan. Maar als wij weten dat Jezus plan waar en zuiver is. Dan hebben wij hoop en zekerheid. Wij zijn waardevol zelfs in de kleine dingen die wij doen. Ik hoef niet andere mensen te plezieren, zolang ik maar bereikbaar ben met liefde. Die liefde kan ik alleen geven als Jezus voor mij staat. Iedere dag weer mijn leven in Zijn hand leggen, dan is er kracht en liefde om verder te gaan! Want heel veel dingen op aarde snap ik (nog) niet. Maar Jezus overziet alles en mijn vertrouwen is in Hem. Hij houd van mij zoals ik ben, met al mijn mankementen. Zo houd Jezus ook van jou!

Mocht jij dit lezen en diep van binnen nog nooit echt jou hart aan Jezus gegeven. Dan wil ik tegen jou zeggen; Jezus wacht totdat jij komt. Hij wilt jou iets gratis geven, een eeuwig leven samen met Hem.

Als jij wilt rennen voor dit gratis cadeau, bid dan met mij mee: ‘Ergens in mijn hart wil ik Uw cadeau gratis ontvangen. Ik wil U leren kennen en leer mij de weg op te gaan die U voor mij heeft weggelegd. Want ik ben bijzonder in Uw ogen! U kent mij door en door en heeft medelijden en ontzag voor mij. Op aarde wordt ik niet gezien, maar in de Hemel wordt er gesproken over mij. U heeft een taak voor mij! Leer mij wat die taak is, Jezus. Leer mij U kennen! Zodat de liefde die U heeft voor mij, mag groeien in mij. Zodat ik U lief ga hebben. Ik wil bij U horen met al mijn mankementen. Dank U wel voor Uw geschenk Jezus. Amen’

Als jij dit gebed hebt uitgesproken, dan mag ik jou feliciteren met het geweldige prijs die jij zojuist hebt ontvangen: EEUWIG LEVEN!! Gaat dit zo makkelijk? Ja lieve mensen, zo makkelijk kan het zijn. Jij zegt ‘Ja’ en Jezus Christus doet de rest. Heb jij geen christen om jou heen, dan zal jij zien dat Jezus jou de juiste mensen op jou pad gaat sturen om jou te helpen bij het leren van Gods plan. Ik wens jullie alle de lieve van Jezus toe! Amen

Advertenties