Wat gebeurd er toch om mij heen. Zoveel onrust, zoveel strijd, zoveel scheidingen. Ik wordt er zelf gek van en ik merk dat er echt een grote strijd gaande is. Ik weet niet of jullie het zien, maar God is echt in volle gang bezig voor de terug komst van Jezus Christus.

Ik zie Gods werk om mij heen!

Hoe meer ik dingen zie en ervaar, hoe heftiger ik de aanval voel en beleef. Ik voel me soms een trekpop die van links naar rechts wordt getrokken. In de strijd en onrust weet ik en ervaar ik Gods liefde. Dat is iets wat ik nooit eerder heb ervaren. Komt het omdat ik nu meer besef van de echte genade voor mij? Komt het omdat ik volwassen begin te worden en beter begrijp wie ik werkelijk ben?

Als ik momenten met Jezus beleef, ben ik soms geestelijke zo moe dat ik de hele dag wel kan slapen. Vroeger toen ik een jaar of tien was volgens mij heb ik dit ook eerder meegemaakt. Als klein kind heb ik een hersenbeschadiging opgelopen en moest daarom van een gewone christelijke school, naar een openbare school voor moeilijk lerende kinderen. Wat vond ik dat verschrikkelijk. Ik raakte helemaal de weg kwijt en was als kind erg depressief en sprak al over dat ik dood wilde.

Hoe kan het dat een kind zo jong, al wens om dood te gaan? Hoe kan het dat ik zo verstrooid ben geraakt? Ik heb heel lang mijn ouders daarvoor de schuld gegeven. Immers als ouders zijnde heb je de taak en ben jij dan te kort geschoten. Daar denk ik nu anders over. Ik weet dat mijn ouders hun best hebben gedaan, op hun manier en in hun ogen konden ze niet meer doen dan wat ze ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Mijn ouders hebben mij toen meegenomen naar een vrouw, een gebedsvrouw die een gave had om te bidden en genezen. Daar heeft die mevrouw voor mij gebeden en ik weet nog dat ik rond middag eten thuis kwam en in bed ben gegaan en de volgende morgen pas wakker werd. Ik was zo moe!

De geest van God is krachtig en als wij echt ontmoetingen met Hem hebben, kan het ons zoveel energie kosten dat wij mensen het niet aan kunnen. In de bijbel staat z’n mooi voorbeeld, iemand kreeg een profetie en werd daarna ziek. Na drie dagen was hij weer beter en ging verder met zijn zendingsreis.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat wij ook bewust ons lichaam de tijd mogen geven om te verwerken. Te herstellen, nieuwe energie opdoen. Als wij vurig bidden en aanbidden mogen wij weten dat ons aardse lichaam daar nog niet voor gemaakt is. Straks als Jezus terug komt en wij worden opgehaald, dan zullen wij een nieuw lichaam krijgen. Dit lichaam wordt 100% hersteld in alles. Dan snappen wij alles en mogen wij deel nemen aan Zijn grootheid en macht. Voor nu is het goed om bewust te zijn dat het goed is om God op te zoeken en beseffen dat de ontmoeting met de Heilige Geest energie kost. Ons lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

Ik weet dat God mij van dag één al gestuurd heeft daar waar Hij mij hebben wilt. Ik ben een koppig meisje die vaak toch mijn eigen weg gaat. God heeft mij de afgelopen jaren ALTIJD laten zien dat Hij mij nooit los laat. Wat ik ook doe of zeg, Zijn liefde is zoveel groter dan dat! Dit omdat Jezus aan het kruis is gegaan. Jezus heeft ervoor gezorgd dat mijn hemelse Vader mij nooit los laat. Zelfs in mijn zwakke momenten zegent Hij mij. Wauw wat gaaf!

De onrust om mij heen, de dingen die ik hoor het doet mij pijn en verdriet in mijn hart. Zoveel onbegrip naar elkaar, zoveel gezeur dat het lijn recht tegen over het gene staat wat ik wil preken. Want laat ik eerlijk zijn, ik kan ook zeuren en negatief spreken. Deze site heet ‘GeloofPositief’ en brengt vruchten met zich mee, brengt rust en liefde met zich mee. Want er wordt gesproken over Jezus Christus. Dat is de boodschap, dat zijn de dingen die ik wil horen. Het cadeau wat God klaar heeft gelegd en zo makkelijk te grijpen is. Het ligt voor het oprapen, voor iedereen!

Is het de bedoeling dat in de eindtijd zoveel onrust is. Dat denk ik wel. Als je kijkt naar het verhaal van het bruidsfeest en dat de dames moeten wachten met hun olie lampen op de bruidegom. Vervolgens zijn er dames die zich goed hadden voorbereid en andere niet en konden niet naar binnen.

De dames die voorbereid waren wisten dat Jezus terug komt. De dames die niet mee konden, zijn mensen die wel iets een keer gehoord hebben. Alleen geen definitieve keuze hebben gemaakt.

Veel vrouwen houden van romantische films over trouwerijen enz. Een film waarbij Jan heel veel van Marit houd maar niet durf te zeggen. Marit staat vervolgens met Piet voor het altaar en wij dames zitten voor de tv gekluisterd, wanneer Jan binnenkomt en als nog zijn liefde openbaard en zegt dat Marit met hem moet trouwen. Als je dan na denkt bij dit beeld, dat Jan het leuke leventje is waar je van houdt. Dat leventje wat voorspelbaar en vertrouwd aanvoelt. Het is een gevoel in je binnenste dat je aantrekt omdat je er bent van gaan houden. Je wilt niks liever dan met je eigen wereld trouwen. Je komt in jou leven iemand tegen Jezus (Piet) waarvan je weet dat Hij goed voor je is. Zijn leven met Hem zal op aarde een mysterie zijn en de hoop dat Hij terug komt. Daarop moet je wachten.

Welke keuze maak je dan? Want de wereld (het duiveltje) zal altijd voor de hand liggend zijn. De wereld zal altijd vertrouwder aanvoelen. Ons lichaam zal altijd in twee strijd leven, omdat elders in ons zelf is gaan houden van deze wereld. Waarom is er strijd? De wereld heeft strijd om de bruid! Wij zijn de bruid en Jezus is onze bruidegom. Hij komt terug en voor nu is het nog steeds de seriemode in de kerk die wij houden met Hem.

Het echte leven met Jezus is straks! Nu kunnen wij alleen maar wachten tot aan die dag. Net als wanneer je zwanger bent of gaat trouwen, je telt de dagen af! Zo mogen wij ook de dagen aftellen. Alleen staan wij in strijd met de ander. Zijn wij daarvan bewust? Ergens diep van binnen ik wel, alleen ben ik vaak ook het koppige meisje en val voor de gladde praatjes van de ander. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat iemand zo aardig tegen jou doet en vervolgens kei hard laat stikken bijvoorbeeld. Als wij mogen beseffen dat Jezus de weg is, dat wij op Hem mogen vertrouwen en weten dat Hij terug komt. Dan hebben wij hoop! Deze hoop moet sterker worden dan de verleidingen die op ons pad komen.

Ga je niet mee als je bij het altaar weg loop? Heb jij ‘ja’ gezegd tegen Jezus dan ben jij voor eeuwig verbonden met Hem. Wat je ook doet, Zijn liefde blijft. De wereld is in strijd, binnen de kerken is er strijd, in gezinnen is er strijd. De dag breekt aan en de dag voor het huwelijk is de vrijgezellen avond. Een feest waarbij je even helemaal los mag gaan, zeggen ze. Zo zie ik dat om mij heen, iedereen gaat los. Wij mogen het goede boodschap brengen, want er is hoop en redding.

In mijn hart ben ik blij, al deze onrust wordt gebruikt voor het goede! God straft niet, God veroorzaakt dit niet! Hij gebruikt alle nare dingen voor iets groters! Is het oké scheidingen, ruzie enz. Alles overwint met Jezus liefde! Ben jij in strijd? Pak de liefde van Jezus, Hij overwint ALLES!! Amen

 

 

 

