Wie is onze vijand? Wie is de tegenstander van God? Tegen wie moeten wij ons beschermen? Als wij JA hebben gezegd tegen Jezus, dan zijn wij toch gered? Dan worden wij gezegend, waarom dan nog vechten?

Plaatjes over een duivel zien er vaak eng uit. In de bijbel wordt er soms over een slang, draak of gevallen engel gesproken. Als je leest in de bijbel zijn er verschillende engelen. Hoe ze eruit zien en wat hun taken zijn. Wij hebben bij een engel het idee van een mooi iets en van een demon of duivel een enge en een lelijke gedachte.

Ik ben ervan overtuigd dat engelen er allemaal eng uit zien! Zowel de gevallen engelen als de trouwe engelen aan God. De duivel was in mijn ogen de mooiste engel in de hemel. Hij had een belangrijke taak in de hemel en stond boven alle engelen.

Wat ik zal aanraden om bijbel boek Job 1-6 te lezen.

Wat ik zo mooi vind aan deze Bijbeltekst, hoe de verhouding tussen God en de duivel en Jezus worden weer gegeven. Ik zie het dan helemaal voor me, God op de troon en de satan komt steeds even op bezoek. Jezus voert het woord en God heeft alle gezag in de ruimte. Satan wilt steeds in discussie, twijfel brengen bij God en onrust zaaien. God blijft cool in mijn ogen en geeft toestemming om het tegendeel te bewijzen.

Wij moeten goed beseffen wie wij werkelijk zijn! Zodra wij dat vergeten, heeft de satan toegang gekregen om onrust te zaaien, ook in ons leven. Geloof en onze ziel is gered voor in de eeuwigheid! Ons leven op aarde is niet zeker, het staat niet vast dat jij rijk, gezond wordt en veel vrienden krijgt.

Geloven gebeurd in onze harten, je maakt een keus om God en Jezus lief te hebben, boven ALLES! Als dan je huis, geld, kinderen, vrouw, vrienden, familie en je gezondheid net als bij Job wordt afgenomen. Dan denk je daar geen eens over na, dat God het is die dit doet! Hij weet wie God is en wist wie Hij was.

Als wij tot geloof komen, betekend het een levensloop met Jezus in je hart! Niet op aarde, niet onder de mensen en niet een rijkelijk bestaan op aarde.

Veel christenen spreken over de vruchten van de Geest. Als een christen ziek is geworden, nou dan moet hij wel iets ergs gedaan hebben in Gods ogen. Of als het geld en status verliest, nou dan gaat hij er niet goed mee om. Wij mensen hebben onze oordeel al klaar, maar zegt dat iets over hun of over jou?!?

Geloof kun je niet van buitenaf zien! Christen of geen christenen, ieder mens ervaart strijd in zijn of haar leven. Iedereen krijgt te maken met de echt vijand, satan! Deze gevallen engel is erop uit om ons geloof weg te halen. Daar heeft hij ALLES voor over!

Wat doe jij als jij alles om jou heen verliest? Is dan het geloof niet meer zo leuk? Of ga je twijfelen aan Gods liefde en genade voor jou? Denk jij dat God jou dan straft? Vandaag wil ik jullie zeggen, weet wie je ware vijand is en weet wie jij bent!

Jij bent de vrijgekochte zoon/dochter die gered is voor de eeuwigheid! Jij mag ALLES vragen aan God en het zal jou gegeven worden, zolang je geloof!

Als ik kijk in mijn leven, merk ik dat ik veel momenten heb dat ik mijn geloof kwijt raak of mijn ware identiteit niet besef. Ik ga zelf strijden, spreek onrust en veroorzaak ruzies om mij heen. Totaal niet Gods weg en totaal niet opbouwend! Hoe komt dit? Opdat moment geef ik mijn man altijd de schuld, jij heb mij geen aandacht gegeven enz. Ik ben dan opzoek naar iemand die ik de schuld kan geven.

Nu dat ik dit zo schrijf is het zo simpel! Ik mag satan haten en vervloeken. Ik mag alles wat hij doet afweren. Als ik een zonde bok zoek, dan moet ik naar de bron en de ware onruststoker en hem de schuld geven.

Mijn God is liefdevol en heeft vertrouwen in Zijn zoon Jezus Christus. Jezus heeft vertrouwen in mij dat ik Hem blijven volgen en vertrouwen. Nu is het de taak om mijn geloof te laten wortelen in mijn hart. Dat als alles weg valt, dat ik opdat moment weet wie werkelijk mijn vijand is en wie ik werkelijk ben!

Mijn man en ik zijn bijna op straat komen te staan, ik ben 3 jaar lang ziek geweest, ik heb mijn familie 3 jaar lang moeten missen en ja ook veel vrienden verloren. Dus als ik dan zo bekijk, ook ik heb meerdere keren voor bepaalde keuzes gestaan in mijn leven. Heeft het mij klein gekregen? Nee! Het heeft mij sterker gemaakt. Er zijn tijden om te vallen en er zijn tijden om weer op te staan. Ga terug naar de bron! Pak je echt vijand aan en grijp je ware identiteit weer vast. Dat maakt jou sterk, krachtig en energiek.

Wordt je dan weer gezond? Krijg je dan weer geld? Krijg je weer mensen om je heen? Mijn God zal ALLES met meervoud herstellen!!! Dat is wat ik geloof. God is groter dan de onrust, de liefde is groter dan de haat en liefde overwint ALTIJD! God is LIEFDE!

Wanneer gebeurd dat dan? Op Gods tijd, wellicht op aarde en anders straks in de Hemel. Misschien heb jij op aarde nooit rijkdom ervaren, dan krijg jij in de hemel een eigen schatkamer. Ken jij op aarde veel angst, dan zal jij in de hemel onder de vleugels meegevoerd worden. Ken jij geen gezondheid op aarde, in de hemel zal jij sneller zijn dan de rest. God hersteld alles en geeft dat wat ieder toebehoord.

Zijn liefde voor jou, is zo groot dat Hij jou alles wilt geven, als jij geloof! 

Mijn geloof betekend mij alles! Ik zal het niet ontkennen en hou het zeker niet in het verborgen. De wereld leeft in strijd, de keuzes die wij maken ligt in onze harten! Wat kies jij?

Hier in het filmpje is dit mooi verwoord en nog duidelijker gemaakt:

 

 

 

