Dagen geen woord kunnen uitbrengen. Sta ik te staren naar het beeldscherm en komt geen zinnig woord eruit. Hoe kwam dit? God is stil in mijn hart en ik hoor Zijn stem momenteel zelden. Is Hij weg gegaan of is er wat met mij?

Tuurlijk ligt het aan mij! God is er nog steeds en blijft in mij tot het einde der tijden. Al komt er nooit een eind, wat voor mensen al iets raars te begrijpen is. Nu moet ik wel eerlijk bekennen, echt stille tijd, bijbel lezen, naar de kerk en goede preken beluisteren is er de afgelopen weken niet geweest. Verjaardag van mijn zoontje, druk op werk, druk met huishouden, kaakchirurg geweest enz. Veel dingen die ons vaak meenemen en ons veel tijd kost. Kostbare tijd!

Zo ging ik gisteren met mijn oudste zoon naar gym en wilde ik in dat uur eens rustig de tijd nemen om een preek te beluisteren. Dus ga daar in kantine zitten en wat denk je in een klein dorpje, geen bereik! Later na de les, kwam ik erachter dat er een bord hing met het wachtwoord voor de Wi-Fi.

Daar zat ik dan en nu? Pak een schrijfblok en pen en probeer dan zelf weer iets op papier te zetten. Het resultaat was: ‘daar zit ik dan.’

Mijn telefoon laatst helemaal schoon gemaakt en er stond dus niet veel meer op, totdat ik een notie tegen kwam uit 2014! Paar preken die ik destijds heb genoteerd. Wat gaaf! Toch goede voeding gekregen en weer iets om te delen met mijn blogslezers. Hier de uitwerking van mijn noties uit 2014:

De volgende stap! Onze verwachting van God! 

Alle het goede komt van God de Vader. Alles daar om heen is niet van God. Krijgen wij een mooie baan, krijgen wij een liefdevolle vrouw, krijgen wij kinderen, hebben wij een liefdevolle huis enz. Dit komt alles van God! Worden wij daarin tegen ziek of verliezen wij mensen om ons heen. Dan moeten wij weten dat dit NIET van God komt.

Uit onze verwachting en het beeld wat wij van God hebben bepaald ons geloof in Hem. Wij mogen weten dat wij erfgenamen van God zijn! Wij zijn niet verbonden in slavernij en gebonden aan angst uit ons leven. Wij zijn kinderen van God!

Romeinen 8:15-17
15 Wij hoeven dus geen slaven van de angst meer te zijn. Nee, God heeft ons een andere geest gegeven. Wij zijn door Hem aangenomen als zonen. En doordat Zijn Geest in ons woont, roepen wij: “Abba! Vader!” 16 Want in ons diepste wezen overtuigt Gods Geest ons ervan dat wij kinderen van God zijn. 17 En als wij Gods kinderen zijn, krijgen wij ook wat ons, als Zijn kinderen, toekomt. Wat God aan Zijn Zoon Jezus Christus geeft, zal Hij ons ook geven. Als wij hetzelfde lijden doormaken als Hij, zullen wij ook dezelfde heerlijkheid krijgen als Hij.

Wat verwachten wij mensen, als wij spreken over een vader. Ik denk dan aan; sterk, zorgen voor zijn gezin, rustig en waakzaam, beschermend, liefdevol, de kostverdiener in huis. Dit is wat ik verwacht van een vader, wat ik ook verwacht van mijn man. Dat hij een voorbeeld is voor mijn zoons, dat hij ons beschermd wanneer dat nodig is. Dat hij zorgt dat er genoeg eten op de tafel komt. Wat verwacht jij van een vader?

Wellicht heb jij geen goede voorbeeld aan een vader gehad en is jou verwachting wellicht niet zo rooskleurig. God wilt een vader voor jou zijn! Geen vader die jou pijn en verdriet doet, een Vader waar jij op kan rekenen en op kan bouwen. Dat als jij advies nodig heb, dat jij altijd bij Hem terecht kan!

Onze verwachting naar God onze vader bepaald hoe wij Hem groeten. Zien wij God als een machtige heerser, dan zullen wij geneigd zijn om ingekrompen houding bij Hem te komen. Wij zullen onze excuses maken en iets willen offeren om het goed te maken. Zien wij God als maker van de wereld, dan zullen wij God bedanken en opzoeken in de natuur bijv. Zien wij God als onze vader, dan praten wij met Hem en bouwen wij een relatie met Hem. Wetend dat Hij er is als het mis gaat. Wetend dat Hij het oplost ook al is het onze fout geweest.

Onze verwachting en onze beeld van God, bepaald hoe wij naar God toegaan. Wat voor relatie wij met God hebben! Verwachten wij dat God ons helpt? Ons geneest? Ons troost? Genade heeft voor ons?

Jezus Christus Zijn zoon, de zoon van God, is aan het kruis gegaan zodat wij (IEDEREEN) kinderen van God genoemd kunnen worden. God ziet ons door Jezus Christus heen en kijkt naar ons als Zijn geliefde zoon!

God wilt mensen helpen en leiden. Net als een vader die dolgraag zijn kinderen wilt zien genieten, zo wilt God ook van ons genieten. Zo moeten wij naar onze vader op aarde luisteren, iets doen wat wij niet leuk vinden. Waar wij jaren later dankbaar voor zijn! God verlangt ernaar om z’n relatie met ons te hebben.

Wij mogen met onze zorgen bij Hem komen in de verwachting dat onze Vader het hersteld! Paulus moest de heidenen opzoeken, hij werd niet met open armen ontvangen. Maar hij verwachte het wel!! Hij verwachte een grote verandering. Als God vraagt aan ons één stap te zetten, wat verwachten wij daarbij?

Zo heb ik eerder in mijn blog gedeeld over mijn verwachting met deze blog. Ik verwachte geen mensen om mij heen, die mij helemaal de lucht in prijzen bijv. of dat deze site in de top tien best bekeken site terecht kwam. Mijn verwachting is redding! Nog steeds is mijn verwachting dat deze blog, bij iemand terecht komt en hierdoor Jezus en zijn of haar Vader gaat ontmoeten en leren kennen. Begrijpen wie wij werkelijk zijn en waarvoor wij bedoeld zijn!

Laten wij wakker worden voor wat God gaat doen!! Laten wij verwachten dat God het goede gaat doen!! Laten wij weten wie wij werkelijk zijn!! Ben jij iemand die voor mij het huis gaat bouwen waar Ik in kan wonen, vraagt God aan ons!! Kan Hij bij ons wonen in ons huis??

Elk verandering begint bij één stap. God geeft mensen om ons heen die ons kunnen inspirerende. God wilt ons raad geven, net als een vader die zijn kind raad geeft. God wilt ons nieuwe dingen geven. God vraagt of wij één stap verder zetten, met de verwachting dat God de rest doet!

Wij doen wat wij kunnen, meer dan dat vraagt God ook niet van ons. God wilt Zijn grootheid juist daarin geven. Hij wilt laten zien dat Hij voor ons zorgt. Doordat gene te doen, waar ons kunnen ophoud gaat God verder. Wat wij niet kunnen, daarin gaat God verder. God wilt iedere dag laten zien hoe groot en sterk Hij is. Hij wilt ons helpen!

Om mijn man moet ik vaak lachen. Hij is soms ook nog z’n klein jongetje. Gisteren kwam hij met een nieuwe laptop aan, die van alles kan. Zit hij heel stoer aan tafel, alles te laten zien wat hij kan met zijn laptop. Als mijn zoon iets van lego aan het bouwen is, dan komt mijn man stoer eraan en helpt hem verder en maakt het 10x mooier.

Zo is God ook!! God is ook een God van stoerheid en macht. Hij wilt Zijn krachten laten zien aan ons. Hij wilt dat wat wij doen, 10x mooier maken!! Als wij doen wat wij kunnen, gaat God dat doen wat wij niet kunnen. Ga staan zover je kan staan, wat jij kunt. Dan gaat God de rest doen. Je kunt altijd één stap vooruit zetten!!

Heb je geen tijd in je agenda of geld om weg te geven? Kijk naar dat wat je wel kunt doen! Verwacht dat God dat gene verder gaat doen, waar jij de eerste stap in heb gezet! Als het volk van God één stap in beweging zet, dan wil ik niet weten wat God verder gaat doen! Dan komt er beweging in Zijn volk. Dan gaan er wonderen gebeuren! Er gaan dingen gebeuren die wij niet kunnen bedenken omdat het Gods wonder is!

God heeft de overwinning al behaald door Zijn zoon Jezus Christus!! Gods verlangen is een relatie met ons, net als een liefdevolle vader! God is stoer en machtig en wilt Zijn spierballen iedere dag wel laten zien hoe goed en sterk Hij is. God heeft humor en kent al ons verdriet en pijn. Begin positief te denken en te spreken, zodat God de rest doet!

Ik kan terug kijken op mijn 30ste verjaardag dat ik mijn best gedaan heb. In mijn 30 jarige leven op aarde, heb ik God meerdere malen gevoeld, gekend en Zijn liefde voor mij opnieuw in mijn hart gesloten. Ik heb mensen kunnen vertellen over de genade van Jezus Christus. Ik heb mensen hulp gegeven waar het nodig was! Misschien niet altijd of op de juiste manier, maar ik weet dat God de rest gedaan heeft of gaat doen!

Soms gebeuren er dingen in ons leven waarvan wij de vruchten nog niet van zien of proeven. Verwacht het wel van God! Verwacht dat Hij dat gaat doen! Je zult zien hoe God op een wonderlijke manier aan de slag gaat in jou leven. Dan over een tijdje, zie je wat Hij voor jou gedaan heeft. Misschien snap je het dan een beetje, maar kijk terug en zie wat God voor jou doet!

God helpt ieder mens, christus, jood, moslim enz. naar ieder mens gaat Zijn hart naar uit! Kijk eens terug op jou levensloop op aarde?! Zie jij dingen die op een wonderlijke manier zijn gegaan? Dat is God met Zijn macht en grootheid om te laten zien dat Hij van jou houdt en God wilt niks liever dan ook jou Vader te zijn!

Als wij GEEN stap verder zetten, komen wij stil te staan en stilstaand water gaat stinken..

Weet je niet hoe je verder moet gaan? Vraag het God onze vader, Vader wat kan ik doen? Wat is mijn volgende stap? Verwachting komt dicht bij geloof! Heb jij geloof of heb jij verwachting van God? Weet dat waar verwachting groeit, daar is GELOOF!! Amen

