De was ligt klaar om opgevouwen te worden, de vloer moet gestofzuigd worden en voor je het weet is mijn jongste zoon wakker en moet het eten krijgen. De poes zit te wachten op eten en zo gaan er ondertussen van alles door mij hoofd heen. Wat is er gisteren avond gebeurd? Wat is er allemaal besproken de afgelopen dagen. Heb ik juist gehandeld? Ben ik niet toch weer te veel met mijzelf bezig? Zoek ik toch weer de eer en glorie voor mijzelf op? Waarom zien sommige mensen mij niet staan enz.

Onder het moederschap, werkende vrouw, echtgenoot speelt er een gedachte gang in mijn hoofd iedere dag weer af. In mijn vorige blog heb ik iets gedeeld over gevoel. Nu heeft mij dat de afgelopen dagen enorm geholpen! Paar dagen geleden was er iets tussen mijn man en ik. Wij begrepen elkaar even niet en dan praat je niet juist en denk je vaak niet na, althans wij dan. Zo trok ik mijzelf even terug in mijn kamer. Ik ben aan het bed rand op mijn knieën gegaan en heb gebeden. God geest kwam weer zo dicht bij dat ik bevend en met tranen aan het bed rand zat. Opdat moment gaat er echt van alles door je heen. Blijdschap, twijfel, liefde, begrip, schaamte enz. Zowel goede dingen maar ook zeker verkeerde dingen. Mijn man kwam later bij mij zitten en hadden allebei dezelfde gedachtes van de Heer gekregen. Met een dikke knuffel was het weer uitgepraat en konden we weer verder.

Het is soms zo makkelijk, waarom maak ik het dan zo vaak zo moeilijk? Ik mag ALLES bij de Heer brengen!! Al mijn geluk en al mijn verdriet!

De afgelopen dagen is er veel gebeurd. De Jehova’s getuigen zijn weer geweest en mooie gesprekken samen gevoerd. Elkaars geloof delen en de ruimte geven om elkaars verhalen te vertellen. Zo was ik nieuwsgierig in hun manier van geloven en hun waren nieuwsgierig hoe ik de bijbel zie en lees. Zo zeiden zij later dat ik veel verstand had van de bijbel, gelijk gaf ik aan dat de Heilige Geest mij deze wijsheid geef om jullie dit te vertellen wat God wilt dat jullie horen. Het is gaaf om te zien hoe God werkt momenteel. Jezus komt terug lieve mensen en doet er alles aan om Zijn kinderen thuis te halen. Kinderen die nu verloren zijn, kinderen die verdwaald zijn enz. God wacht op ons en zal ons ALLEMAAL met open armen ontvangen!

Super goeie preek gehoord afgelopen week, die mijn ogen weer helemaal open gezet heeft voor de waarheid. Het verlangen en de kracht van God. De kracht van Jezus Christus, hoe wij die kunnen gebruiken.

Ook zijn wij van gemeente veranderd afgelopen week. Van een Baptisten gemeente naar een Pinkster gemeente, daarna naar een Christen gemeente (halleluja handjes klap kerk) en nu naar een de Nederlands Gereformeerde Kerk met een christelijke gemeenschap. Er ging weer een wereld voor mij open qua geschiedenis van een NGK gemeente. Mijn man voelde zich gelijk thuis en ikzelf ben nog erg aan het zoeken. Al weet ik diep van binnen dat God ons niks voor niks daarheen heeft gestuurd. Toch ben ik vooral benieuwd wat het mij gaat brengen? Meer diepgang in de bijbel? Lieve en zorgzame nieuwe mensen om mij heen? Nieuwe thuis voor mij en mijn gezin? Of toch weer strijd en veel onbegrip?

Natuurlijk heb ik dit zelf in de hand en bepaald ik door mijn eigen gedachte gang hoe dit verder gaat lopen. Mijn verlangen is om een thuis te vinden voor mijn kinderen, een plek waar zorg voor elkaar is en een plek waar je jezelf mag zijn. Een plek waar ik verder mag groeien en leren. Waar ik mijn gaven en talenten in mag gebruiken. Een plek waar ik er oud in mag worden! Rust mag vinden en steun onder elkaar met de liefde van de Heer.

Daarom ben ik vooral benieuwd en sta ik open voor alles. Ik heb vooral zin om nieuwe mensen te leren kennen. Al schrok ik wel dat de geschiedenis van een NGK gemeente vooral gebaseerd is op kennis, structuur, toch wel een beetje wettig en weinig omgang met de Heilige Geest. Hahaha, ikzelf ben alles behalve dat! Vaak impulsief, ben echt een wandelaar met de Heilige Geest, sta vaak klaar met mijn gedachtes over hoe de bijbel naar mij overkomt en sta op met mij handen wijd open voor de Heer enz.

Dus wat gaat God mij brengen in deze gemeente? Voor mijn kinderen in ieder geval een geweldige thuis! Die vruchten zien wij nu al. Voor mijn man een plek waar hij zichzelf kan zijn en gewaardeerd word om wie hij is. En ik?! Met mijn passie voor God zal dat wellicht nog even moeten laten rusten. Daar bedoel ik mee, dat eerst met de liefde van Jezus elkaar moeten leren kennen. Want als ik nu met mijn passie over de Heer en de Heilige Geest ga praten. Kan dat wellicht meer schade opleveren dan respect en liefde voor elkaar. Nieuwe uitdaging voor mij! Mijzelf blijven in de liefde van Jezus en ondertussen mijn nieuwe gemeente leden de ruimte geven om mij te leren kennen.

Het is een mooie gemeente die vooral met liefde met elkaar omgaat. Dat is geweldig om te zien en ik zie vooral Jezus liefde daarin terug. Jezus komt terug en wat overwint alles? De LIEFDE!!

Zolang de liefde er is voor elkaar, kunnen wij groeien en staan wij open voor elkaar! Dan kunnen er dingen gaan veranderen en in gang gezet worden. Dan kan Jezus Christus het werk overnemen van ons!

Ik ben zo benieuwd wat God gaat doen het komende jaar. Ik blijf wie ik ben en dat kan ik alleen door Jezus Christus te gebruiken! Dat zal ik in mijn volgende blog met jullie delen. Want hoe kijk jij naar Jezus Christus? Zie jij hem als jou leraar? Als jou voorbeeld of als jou redder? Amen

 

 

 

 

 

 

