Wat is God gaaf!! Ik blijf het niet vaak genoeg zeggen. In mijn drukke agenda wil ik graag dit met jullie delen. Mijn man en ik hebben het financieel niet heel breed. God beloofd in Zijn woord dat wij ALLES in overvloed zullen ontvangen. Nu heb ik meerdere keren daar al van overtuigd dat God gehoor geeft. Nu wel op een heel bijzonder manier!

Mijn gebed is dat ik mag voeden van het wonder dat Jezus voor mij gedaan heeft. Ik bid voor vruchten van de geest, dat Zijn liefde over mij heen straalt en mag uitdelen. Dat God mij kan gebruiken om het evangelie te verkondigen. God heeft vandaag laten zien hoe makkelijk het is omdat te doen.

Denk z’n drie weken geleden kwam mijn buurmeisje hier spelen. Ik vroeg aan haar, wat wil je doen. Zij wilde graag tekenen. Dus pakte ik de tekenspullen en aangezien ik jongens heb en niet van tekenen houden, verschijnt de doos met tekenenspullen niet vaak uit de kast. Vroeger tekende ik graag stripfiguren na en zo begon ik weer na te tekenen.

 

20161018_140131
Belle en het Beest

Ik dacht hé ik kan het nog!? Wat leuk! Even later die week hadden wij een verjaardag, maar helaas even geen geld voor een duur cadeau. Dus ben ik gaan tekenen en heb een mooie tekening gemaakt. Later de week erna een mooie tekening van een klein meisje die gedoopt werd ter herinnering.

 

img-20161029-wa0013
Kleine meisje ter herinnering van haar doop.

Zelf wist ik ook niet dat ik het nog kon. Het is zelfs beter dan dat! Toen kreeg ik het idee om andere mensen ermee blij te maken en zelf een leuk zakcentje ermee te verdienen. Dus op een weggeefhoek 5x gratis tekeningen weggegeven. Wat een reacties, nooit verwacht! Wellicht van mij dom dat ik er zo makkelijk over dacht. Maar het werkte, nu mag ik al een paar mooie foto’s natekenen.

Wat ben ik blij! Als ik kijk naar paar dagen geleden, ben ik thuis op mijn knieen gegaan en heb samen met God het avondmaal gevierd. God gevraagd om wijsheid en dat Hij mijn probleem mag oplossen. Dat God mij mag zegen met Zijn vruchten, talenten, geld enz. WAUW! Als ik dan nu kijk heeft God daadwerkelijk mij gezegend. Met een talent wat ik niet wist. Waar ik al jaren niks mee deed. Ik geloof echt dat als wij onszelf helemaal aan Jezus geven en van Zijn avondmaal gaan eten. Dan krijgen wij meer dan wat wij vragen!!

Zo gaaf, dat God mij woorden geeft om te delen en tegelijkertijd ook werkelijk laat worden. Ik kan het iedereen aanraden om van Zijn maaltijd te gaan eten!

Nu ben ik de afgelopen dagen best druk met tekenen en beetje in huis gekluisterd geraakt. Wat ik tevens niet erg vind, maar toch kreeg ik het idee dat ik dan niet met mensen bezig ben enz. Vanmorgen fietste ik naar school en er gebeurde iets. Gespreken die ik voerde, later in de stad iemand die ik sprak. Ik was totaal niet bezig om mensen over God te vertellen. Ik was in mijzelf gekeerd en met een doel, ik moet pennen, gum, tekenenspullen enz. kopen.

Juist opdat moment heeft God mij gebruikt om Zijn grootheid en liefde te geven!

Wanneer ik met mijn dagelijkse dingen op een rustige manier doe. Per dag leven en genieten van de momenten. Dan gebruikt God mij. Niet op de momenten als ik op schoolplein sta en denk zo wie ga ik laten zien vandaag hoe goed ik ben bijv. Of na een kerkdienst zo wie ga ik even vertellen hoe ik over dingen denk en hoeveel ik van God hou enz. Nee!! God is er in de stilte en de rust. Ik mag mijzelf zijn en de liefde aan mijn gezin geven. God stuurt de mensen op mij af, ik hoef niks te doen. Alleen maar genieten van de gave die God mij iedere dag geeft.

Wat een heerlijke God heb ik! Ik hou ervan en ik bid dat ieder die dit leest ook zo mijn God gaat leren kennen. Een God van liefde en rust. Waar jij jezelf mag zijn en meer dan dat hoef niet en wilt God ook niet. Ons hart en ons toewijding gebed naar Hem en Zijn zoon Jezus Christus. God wilt voor ons dingen doen! Heerlijk gevoel. God houd van mij en ook zielsveel van jou!

Even kost om af te sluiten. Laatst een mooie preek gehoord. God is LICHT! God schiep eerst licht en daarna de zon en maan. Dat betekend dat God is het licht. Vervolgens komt er een zon en maan. God maakt dag en nacht. In het laatste boek van de bijbel sluit God met er is geen dag en nacht meer en er zal ALTIJD licht zijn.

God bedoeld daarmee dat wij leven in een periode dat er dag en nacht is. Dat God soms dichtbij is en soms erg ver weg is. Op aarde zolang wij hier leven, zullen wij goede dagen (dag) beleven en slechte dagen (nacht) beleven. Wat ons vasthoud is dat God eindigt met VOOR EEUWIG dag. Het duisternis heeft niet het laatste woord!

In tijden van nacht, geeft ons hoop dat er straks voor altijd dag is. In tijden van dag, moeten wij beseffen dat er ook weer dagen aan komen van nacht.

God heeft de overwinning al behaald! Als wij ons gedachte daarop focussen dan bewandelen wij de nachten en dagen in het licht kalm, rustig, vredig en liefdevol. Dan hebben wij HOOP en kracht omdat wij weten, de nachten duren kort en gaan voorbij!

Vraag God om kracht en weet dat God er is, ook in de nacht! Amen

 

 

 

