Dan is het zover een nieuwe president van Amerika is Donald Trump geworden. Wat houd dit nu in voor gelovigen? Wat zullen de gevolgen zijn? Als ik kijk op de media kwam ik deze opmerking tegen:

„Ik kan mijn stem niet uitbrengen op een kandidaat die Gods gebod met voeten treedt”, zegt de evangelicale onderwijzer Jim Reed uit Colorado Springs. „Hillary Clinton is sluw, slecht en wil ons land in een hoog tempo ontdoen van alle christelijke waarden. Donald Trump is lomp, grof en zonder respect voor zijn medemens. Hij leeft alsof hij zelf god is.”

Bron informatie

Gaat de wereld nu in snelle gang de eindtijd in? Word het geloven op de wereld steeds moeilijker? Wat ik vaak zie is dat mensen bang zijn voor dingen die nog moeten gebeuren. Mensen die hun energie in zaken stoppen om meer te weten te komen over allerlei mensen. Waarom? Wij kunnen niks veranderen en hoe meer informatie, hoe meer twijfels en vragen je krijgt.

“Als hij president wordt, kan ik niet tegen mijn leerlingen zeggen dat ze een voorbeeld moeten nemen aan de president. Trump doet alles wat God verboden heeft.”

“Donald Trump heeft wellicht geen enkele moeite gedaan om het geloof in God en de Bijbel serieus te nemen. Er zijn verschillende voorbeelden van zijn gebrek aan Bijbelkennis. De kerk ziet hij nagenoeg nooit vanbinnen. En zijn gesprekken met kerkelijke voorgangers hebben uitsluitend een electoraal doel.”

Bron informatie

Wij mensen denken dat wij Donald Trump gekozen hebben of bepaald hebben d.m.v. stemmen. Als je de bijbel leest en kent dan weet je dat God bepaald wie er aan de macht komt. Zo gaf God de macht om koning te worden aan Saul en David en nog veel meer.

Gisteren kwam ik in gesprek en iemand liep tegen het feit, kan ik iemand zomaar weigeren? Toen zei ik dat het veel makkelijker is als mensen zelf gaan nadenken doormiddel van vragen stellen. Laat die persoon zelf beslissen, maar terwijl jij het antwoord eigenlijk bepaald voor die persoon. Zo krijg jij wat jij wilt omdat jij denk dat dat beter is voor die persoon (ging over iemand met een beperking) en zo heeft die persoon het gevoel dat hij of zij toch zelf een beslissing heeft genomen.

Zo gaat het in de hele maatschappij. Alle bedrijven werken op deze manier iedere dag, zonder het zelf door te hebben, bepalen andere mensen dat wat jij gaat doen.

Nu is het de vraag, wat doe jij ermee? Wordt je onzeker? Ga je twijfelen? Ga je informatie zoeken om meer het gevoel te krijgen dat jezelf controle heb over jou beslissingen. Terwijl je vaak weet dat je toch iets gedaan heb, terwijl je het niet wilde. Mensen reageren op de gekste manieren.

Ik heb geleerd dat God de regie heeft. Alles mag ik in Zijn handen neerleggen. Waarom zal ik dan opzoek gaan naar informatie, diepgaande gesprekken voeren over wat ik vind. Het doet er niet toe wat ik vind of jij! De dingen gaan zoals ze moeten gaan.

Wordt de wereld er beter op? NEE! Lees de bijbel, het geeft heel duidelijk aan dat er een zware tijd komen gaat. Zal Trump daar zijn bijdrage in gaan brengen. Vast wel! Kunnen wij dat veranderen? Nee! Wij mogen juist voor Trump bidden en eerbied geven aan hem. God heeft hem de macht gegeven, door hem met respect te behandelen. Behandelen wij God met respect en hebben wij vertrouwen in onze God. Omdat wij weten wie God is!

Wij hoeven niet bang te zijn, wij mogen juist nu meer hoopvoller zijn, Jezus Christus komt terug!

Komt hij dit jaar? Geen idee. Ik weet en zie dat God bezig is om Zijn komst bekend te maken. Alles wat gebeurd op deze aarde heeft een doel. Het zit in de kleine dingen die tot ons spreken. Sta open voor de kleine dingen, geniet van de kleine dingen. Bid voor de kleine dingen. Heb elkaar lief en vooral je vijanden, mensen die je niet vertrouwd, mensen waarvan je weet dat ze domme dingen gaan doen, mensen waarvan je twijfelt enz. Behandel juist die mensen met liefde en respect! Laat zien wie de ware God is, een God van liefde!

Geloven is niet geloven in een geschiedenis.
Geloven is hoopvol een toekomst verwachten!

De nieuwe president is wellicht niet veel met de bijbel bezig en zal een hoop veranderen in deze maatschappij. Weet Trump is net zo waardevol als jij, hij is niet meer of minder dan jij! Donald Trump heeft wellicht een titel gekregen en wat macht op aarde gekregen, mijn God geeft die mensen die totaal geen macht hebben op aarde, alle macht in de Hemel! Mensen die nu rijk zijn, geniet er nu van! Jullie hebben al mogen proeven van het rijkdom. Mensen die nu op aarde arm zijn, wees blij en verheugd, straks in de Hemel ben jij voor eeuwig rijk!

Mijn God hersteld alles! Mijn redder Jezus Christus zoon van God komt terug! De wereld wordt niet beter, daarom hoeven wij niet bang te zijn voor wat komen gaat. Wees hoopvol om wat juist nu nog niet zichtbaar is! Er komt een nieuwe koninkrijk aan die voor eeuwig duurt! Ga jij dan ook mee? Amen

