Wat ben ik blij dat ik mijzelf een christen mag noemen. Toch gek, omdat zoveel mensen er soms voor schamen of ze denken dat ze dan bij een bepaalde club horen. Dat wanneer je een christen bent ineens je wereld anders is.

Mijn verhaal is anders en gaat veel verder dan dat! Ik ben dan wel als een christen op gegroeid en als kind af aan naar een kerk geweest. Alleen spreekt het voorzicht dat ook ikzelf later ga ontdekken wie ik nu werkelijk ben en of er een God werkelijk bestaat.

Dan ontmoet je mensen, andere christen, moslims enz. Zoveel verschillende meningen, zoveel verschillende overtuigingen. Wat ik het meeste krijg te horen: ‘Geloof! Daardoor zijn er oorlogen op deze wereld gekomen’.

Bij mijn ontdekkingsreis in deze wereld zijn er mij paar dingen duidelijk geworden. Ik kon mijzelf er niet in vinden dat er na dit leven, geen leven erna is. Dat kwam bij mij er niet in! Zo doelloos! Als wij nu zelf onze dood bepaalde dan kon ik er nog eens over nadenken. Maar ons leven kunnen wij niet zelf bepalen en hebben wij totaal niet in ons hand. Al denken veel mensen dat van wel.

Wij worden geleefd, iedere dag weer. Het zij door ons werk, familie en vrienden, verkeersongevallen, andere mensen enz. Wij beginnen een dag zonder het te weten, hoe het gaat aflopen.

Als ik ging verdiepen in andere geloven is het enige geloof waar alles draait om LIEFDE en GENADE dan is het, het christendom. Geen enkel ander geloof spreekt over onvoorwaardelijke liefde en echte vrijspraak op een eeuwig leven. In elk ander geloof zijn  er regels en wetten, bepaalde ritualen voordat je iets mag doen enz. Je moet steeds je zonden belijden, want anders ga je toch als nog niet naar de hemel.

Wat een leven in angst en onzekerheid. Als ik kijk naar mijn begin van de dag is dat geen pretje. Mijn man is vaak behoorlijk grappig aanwezig, wat niet goed in de smaken bij mij valt vaak. Kids die alle tijd nemen om zich aan te kleden. Terwijl wij moeten vertrekken om naar school te gaan. Mijn dag begin soms met wat geschreeuw, ongeduld en niet liefdevol naar elkaar. Men als ik dan een ongeluk zal krijgen, weg mijn eeuwig leven in de hemel. Pff zal er niet aan moeten denken!

Oorlogen in deze wereld is heel normaal. Ik snap niet dat mensen dat niet inzien. Ergens is er bij ieder mens een DROOM van VREDE in ons hersenen geplant. Ieder mens heeft een beeld bij een perfect leven op aarde. Ieder mens hunkert naar rust en liefdevol en harmonie. Ik weet dat wij gemaakt zijn om daadwerkelijk ook in die droom te gaan leven. Daar zijn wij voor gemaakt.

Hoe verklaar je anders dat elk mens op aarde over een perfect wereld praat. Terwijl die er NOOIT is geweest! In het begin van de schepping heel even, totdat Adam en Eva het verbroken hebben. Na al die duizenden jaren, zit het stuk verlangen naar het paradijs nog steeds in ons hart genageld!

Wij mensen maken ruzies en creëren oorlogen. Komt dit dan door een geloof? Nee! Alleen om niet stil te hoeven staan bij een geloof en de angst voor een geloof, vanwege zulke uitspraken. Kan ik het mij heel goed voorstellen, dat je dan ook geen poging erin durft te maken.

Wanneer je gaat inzien, dat het perfecte leven op deze aarde niet gaat komen. Dat oorlogen altijd blijven komen en gaan. Dat mensen altijd kritiek zullen hebben en dat je het gevoel hebt dat je nooit ergens ECHT bij zult horen! Dan sta jij open voor een geloof. Dan pas kun je echt opzoek gaan.

In mijn leven heeft God meerdere keren gesproken. De werken van God zie ik dagelijks om mij heen. Ik ben juist trots op het feit dat ik een christen ben! Niet omdat ik dan beter ben, niet omdat ik dan slimmer ben of heiliger. Omdat ik weet dat ik gered ben en naar een eeuwig leven gaat. Naar de droom die werkelijk gaat worden!

Het christendom het geloof die Jezus Christus gebracht heeft naar deze aarde is iets unieks! Het nadeel is alleen dat dit geloof ‘werkelijke genade’ niet door veel kerken en christen wordt doorverteld of nageleefd.

Lieve mensen daarom HAMER ik er zo op, wij zullen het nooit goed doen. Wij zullen nooit een diploma kunnen behalen voor het paradijs. Wij zullen nooit een kaartje kunnen kopen. Wij zullen nooit met eigen krachten de hemel bereiken!! Niet door wetten, niet door regels, niet door een goed leven te leiden, niet door geld aan de armen te geven, niet door niet meer te zondigen, niet door niet meer te liegen enz….

WIJ HEBBEN ALLEMAAL JEZUS CHRISTUS NODIG ALS BEWIJS VOOR HET EEUWIG LEVEN!!

De wereld wordt er niet beter op. De mensen worden met de dag gekker en het zal alleen maar gekker worden. Wij moeten niet spreken over een God die een aanklager zal zijn, regels waar wij aan moeten houden enz. Mijn God is een God van liefde!! God is Heilig en rechtvaardig.

God = tijd / licht / energie /eeuwig

Waar is de boodschap van liefde en genade! God houd van ons. Jezus Christus komt pas terug als ieder mens God heeft gezien, geproefd of gekend. Onze boodschap vandaag de dag is dat wij onszelf mogen zijn, wij horen wellicht bij Jezus Christus. Alleen niet bij een groep christenen op aarde. Geen clubje of sekte enz. Het geloof is niet iets bindends, maar juist iets bevrijdend. Het geeft ons nieuwe kracht en energie.

Als een koning bij ons op bezoek komt, dan zorgen wij voor de beste eten en drinken. Trekken onze mooiste kleren aan enz. Bij sinterklaas op bezoek zitten wij op het puntje van onze stoel om een cadeau te krijgen. Die hele sinterklaas kan eigenlijk wel gestolen worden, het gaat om het cadeau!

Jezus Christus wilt niet onze koning zijn om over ons te regeren en te sturen. Jezus Christus wilt onze sinterklaas zijn! Jezus wilt ons wat geven, een cadeau! Het eeuwige leven samen met Hem in de hemel. Jezus is voor ons aan het kruis gegaan voor onze zonden. Jezus heeft de prijs al betaald. Wij hoeven het alleen te ontvangen en te gaan gebruiken. Jezus wilt ons iedere dag overladen met cadeaus. Cadeau van genezing, geluk, liefde, vruchtbaarheid, financieel enz.

Mijn God geeft, terwijl een andere God neemt. 
Mijn God heeft ons lief, terwijl een andere God wilt dat wij lief doen.
Mijn God zet ons vrij door Zijn zoon Jezus Christus, terwijl een andere God ons gevangen zet in wetten en regels.
Mijn God zet Zijn enige zoon op aarde om te sterven voor een mens, terwijl een andere God offers, geld en macht wilt blijven ontvangen.
Mijn God wacht op ons wanneer wij thuis komen, terwijl een andere God eerst gaat kijken of jij wel binnen mag komen.
Mijn God heeft door de bijbel heen gesproken over Zijn liefde, terwijl een andere God spreekt door boeken die misleiden en ons van de waarheid afhouden.
Mijn God zorgt voor mij, terwijl een andere God past voor mij zorgt als ik het goed doe.
Mijn God heeft de aarde gemaakt, terwijl een andere God een aarde maakt om vervolgens er zelf beter op te worden.
Mijn God is rechtvaardig, terwijl een andere God steeds aanklaagt en weer vrijspreekt.
Mijn God is een God van liefde, terwijl een andere God wilt dat wij hem lief hebben.

Geloof zet ons vrij, het zet mij vrij!! Geloof geeft mij kracht, omdat ik ontvang en alles verwacht van Jezus Christus. Geloof biedt mij zekerheid en rust, omdat ik weet dat ik gered ben voor het eeuwige leven. Geloof in Jezus Christus betekend mij alles!!!

Mensen vergaan, de wereld wordt er niet beter op. Mijn verlangen naar het paradijs en de werken die God gedaan heeft in mijn leven. De Bijbel leert mij iedere dag weer nieuwe dingen, het aller belangrijkste is: GOD HEEFT ONS LIEF, OMDAT WIJ JEZUS CHRISTUS LIEF HEBBEN!

Ben jij opzoek naar een geloof? Richt je hart op Jezus Christus en God zal zichzelf daarna openbaren. Ga niet eerst opzoek naar God, dan zal jij hem nooit vinden. Amen

Geef een reactie

