Het is februari en de kou is weer in aantocht. Brr was net gewend aan een beetje zon en dan komt de regen en de kou er weer aan. Gelukkig net op tijd binnen na mijn ronde hardgelopen, want nu is het hier inmiddels aan het regenen.

20170207_093630

Kinderen vanmorgen alle drie naar school gebracht (eentje naar opvang). Twee andere buurkindjes ook mee op de fiets en daar ging ik met 5 kinderen richting school. Wat een heerlijk gevoel geeft mij dat, waarom? Ergens trots dat ik moeder mag zijn van drie geweldige jongens en dankbaar dat een andere moeder haar twee kinderen aan mij toe vertrouwd. Zo helpen wij elkaar, dat is liefde voor elkaar en zorgen voor elkaar in deze maatschappij.

Ik heb zo gelachen op de terug reis naar huis op de fiets! Doe ik dat, ja ik ben heerlijk mijzelf op de fiets. Ik lach, ik zing, ik huil en ik bid op de fiets. Kwam ik vanmorgen in de klas en bij ons op school moeten de kinderen allemaal de juf een hand geven en dan mogen hun aan tafel een werkje doen.

Omdat ik mijn jongste zoontje al naar de opvang had gebracht, is de dinsdagmorgen mijn enige moment samen met Lucas in de klas. Anders dan loopt Juda (mijn jongste) overal heen en ben ik meer met hem bezig dan met Lucas. Dus zo staan wij 6 minuten in de rij te wachten. Ik werd ongeduldig en merkte dat ik aan het mopperen ging.

‘Vroeger konden wij naar binnen en bij kring moment ging de juf iedereen een hand geven, nu moeten wij wachten en heb ik geen tijd meer om te spelen met Lucas’ zie ik. Moeder achter mij glimlachte lief en zweeg. Later toen Lucas aan de beurt was zei ik; ‘nou Lucas jij bent nu eindelijk aan de beurt’. Toen het moment kwam dat ik met Lucas iets kon doen, ging de bel. Grrr… Vindt zo jammer opdat moment.

Later op de fiets kon ik mijzelf wel voor de kop slaan. Wat was ik aan het doen, waarom deed ik zo en waar was mijn liefde en geduld? Ik wil een vriendelijke en oprechte vrouw zijn voor God en andere mensen en dan ben ik zo ondankbaar en mopperig bezig?!

Judas 16 Zij doen niets dan mopperen en zeuren; zij willen alleen hun eigen zin doen. Praatjesmakers zijn het. En ls zij eens aardig zijn, doen zij het om er beter van te worden.

Tja, er zijn genoeg momenten helaas dat ik mopper en zeur. Vanmorgen in bed bij het opstaan tegen mijn man bijvoorbeeld. Meteen met zeuren.. Pff wat bereik ik ermee? Helemaal niks!! En als ik dan een kop koffie zet voor mij man, verwacht ik inderdaad dat mijn man mij meteen een massage terug geeft.

Jak 1:4 Laat uw geduld dus toenemen en probeer niet de problemen te ontlopen. Als uw geduld volgroeid is, zult u alles aankunnen en een sterk en zuiver karakter hebben.

Gelukkig ben ik ook maar een mens en maak ik iedere dag fouten. Dit zal ook niet ophouden tot het moment komt dat Jezus Christus terug komt. Gelukkig mag ik in deze vrijheid leven en verlangen naar een sterker karakter. Het zorgt er alleen voor dat mijn levenspad niet sterker wordt of breder. Mijn levensweg zal niet veranderen als ikzelf niks verander. Als ik Jezus Christus niet gebruik, het woord van God en de liefde van de Heilige Geest geen ruimte geef in mijn leven. Dan blijft mijn weg hetzelfde en veranderd er niks.
1 Tim 1:16 Maar God heeft mij vergeven, opdat Jezus Christus mij zou kunnen gebruiken als een voor- beeld om te laten zien hoeveel geduld Hij heeft. Zo zullen anderen beseffen dat ook zij eeuwig leven kunnen krijgen.
Hier spreekt Paulus zo mooi over zichzelf. Deze Bijbeltekst mag ik ook gebruiken en dit telt ook voor jou en mij! Wat gaaf!
Gelukkig ben ik geboren met heel veel doorzettingsvermogen en ik zal doorgaan totdat Jezus Christus terug komt. Ik blijf mijn hoofd neerbuigen en beseffen dat ik niks voorstel zonder Zijn genade. Het is Zijn liefde en kracht die door mij heen stroomt. Het wordt tijd dat ik dat iedere moment besef, de momenten bij het opstaan, naar school toe fietsen, in de winkel, werk en op het schoolplein. Jezus is altijd bij mij en ik mag elk moment van de dag Zijn liefde laten schijnen.
Heb 6:12 En ook dat u de moed niet laat zakken, maar het voorbeeld volgt van de mensen die (door hun geloof en geduld) ontvingen wat God hun had beloofd.
Dit weekend ben ik niet naar de kerk gegaan, waarom? Met een bedrijfsfeestje ben ik iets dieper in het glaasje gaan kijken dan normaal. Wat was dat lang geleden dat ik z’n kater had opgelopen. Het zat mij aan het nadenken, is dit verkeerd? Heb ik Jezus liefde nu niet verwaarloos enz.
20170206_173450
Veel christenen denken dat je niet dronken mag worden en daarmee niet zuiver met je geest om kan gaan. Het is een zonde naar God toe.
Romeinen 14:21 in context 20 Wat zou het verschrikkelijk zijn als wij om voedsel het werk van God zouden verwoesten. U mag inderdaad alles eten, maar als u daardoor iemand anders aan het twijfelen brengt, is het verkeerd. 21 Wie vlees eet en het daardoor een andere gelovige moeilijk maakt, moet het laten. Met wijn drinken of iets anders is het net zo.
Dan denk ik aan deze Bijbeltekst waarin de liefde voor de medemens hoger staat dan ons eet of drink gedrag. Die avond en opdat moment hebben mijn collega’s gezien dat iemand die in God geloofd ook nog steeds lol mag hebben. Gelukkig ben ik als ik dronken ben juist erg heel erg vrolijk. Niemand op mijn werk geloofd in God, moet ik dan in een stil hoekje gaan zitten met een glas water en mijzelf vroom voorgaan doen.
Mensen die mij kennen weten dat ik geniet van dingen en graag aanwezig ben. Ik ben juist dankbaar dat God mij deze mogelijkheid geeft om zo Zijn liefde te laten zien.
Waarom vertel ik dit? Omdat ik het jammer vindt dat mensen die niet of juist wel geloven denken dat bij een geloof, zij aan regels verbonden zijn. Jezus liefde voor ons is juist dat wij in de vrijheid leven. Als wij bij welk gelegenheid dan ook onszelf buitensluiten om daarmee Zijn liefde te laten zien, dan heb je de liefde van mijn Vader niet goed begrepen.
Jezus kwam juist naar die mensen toe en at en dronk met de zonderaars. Zijn liefde voor ons is in vrijheid leven en bereik de mensen wat hun bezighoudt. Deel de liefde en passie samen zodat zij zich geliefd voelen en Jezus zien als een liefdevolle Redder!
2 Tess 3:5 De Here moge u een steeds beter begrip geven van Gods liefde en Christus’ geduld.

Voor mij telt niet meer mopperen en meer geduld hebben! In mijn gebeden zal ik God vragen voor meer geduld, want door mijn gehaast vanmorgen. Had ik te weinig tijd voor Lucas. Is het dan de schuld van de leerkracht, school of de schoolregels? Nee! Met wat meer geduld en rust, bereik ik veel meer en kan ik van ieder moment genieten zoals God bedoeld heeft! Amen

Geef een reactie

