Wat kan het leven fantastische zijn en te gelijk ook zoveel tijd en energie kosten. Tijd die ik graag in goede dingen wil stoppen. Tijd die voorbij gaat en niet meer terug krijgt.

Rom 13:11 U moet niet vergeten in wat voor tijd wij leven. Het is tijd om wakker te worden. Sta op! Onze bevrijding is veel dichterbij dan toen wij pas gelovig werden.

De bijbel staat er vol van over tijd! Tijd voor elkaar, tijd voor onze kinderen, tijd voor aanbidding enz.. Maar bovenal tijd voor God. Zo wordt mijn tijd niet altijd goed benut. Zelf mijn kinderen besteden hun tijd niet goed. Niet zoals het zal moeten, te veel computer spelletjes en films kijken.

Wat is het lastig om je af te sluiten van deze wereld. Deze cultuur met overal internet en mobiele eenheid. Ik heb soms is overwogen om FB eraf te gooien en mijn mobiel naar alleen met beltegoed erop. Zo ook de seks op tv en internet. Hoe leer ik mijn kinderen hiermee om te gaan. Als ik het verbied, dan weten ze niet wat hun overkomt als ze ouder worden. Nu al te veel dat blijft op je netvlies staan voor altijd.

Hoe kan ik mijn tijd aan God geven en afsluiten van een wereld die lijnrecht tegenover wat God van ons vraagt?

Sommige christenen zeggen dan dat tv’s en internet van God komt. Tuurlijk! Onze gaven en talenten heeft God geschapen en daar mogen wij van profiteren. Vergeet alleen niet dat de duivel hier net zo goed van profiteert dat helaas zijn doelgroep stuk makkelijk te bereiken is dan wat wij willen.

Ik ben nu een twee website gestart om mensen ook in ons gezondheid te motiveren. Ik wilde die doelgroep een stuk makkelijker maken om het toch gescheiden online te zetten. Wat zie ik?! Gezond Jezelf! Wordt vele malen meer bekeken dan GeloofPositief. Is dit erg?! Nee denk het niet, het zegt alleen wel iets over hoe de maatschappij in elkaar zit en wat mensen bezig houdt.

Liever tijd en energie besteden aan afvallen, sporten en er goed uitzien. Wat ik ook doe overigens! Dan tijd en energie in ons mentaal en geestelijk stimuleren.   

1 Tim 4:7 Verknoei je tijd niet met discussies over zinloze ideeën en flauwe sprookjes. Benut je tijd en energie om geestelijk in conditie te blijven.

Zo merk ik ook in mijn huwelijk. Men wat een tijd en energie kost mij dat om het gezond te houden. Het te onderhouden, naar elkaar luisteren, aandacht aan elkaar geven enz. Soms is dat heel erg leuk, maar vaak kost het veel moeite. Zowel gelukkig voor mij als voor mijn man! Toch als ik dan vandaag weer de bijbel lees is dat wat God van ons vraagt.

1 Cor 7:34 Een getrouwde vrouw heeft hetzelfde probleem. Ook zij is bezig met de dingen van de wereld en probeert het haar man naar de zin te maken. Heel anders is het voor een ongetrouwde vrouw. Zij kan al haar tijd en aandacht aan de zaak van de Here besteden en behoort Hem met hart en ziel toe.

Tit 2:5 verstandig en zuiver te zijn, hun tijd te besteden aan de huishouding en goed en behulpzaam voor hun eigen man te zijn, opdat het woord van God niet in een kwade reuk komt te staan.

Ik ben echt geen goede echtgenoot en schiet in heel veel dingen te kort. Ook is mijn man niet perfect en mis ik de dingen die hij vroeger wel had aan hem. Wie wij de dag van vandaag zijn is te lezen aan hoe wij onze tijd besteden!

Als ik tijd besteed aan Gods woord dan kan ik bergen verzetten. Kijk ik te veel films dan krijg ik nachtmerries zoals vannacht helaas of dan merk ik dat mijn gedachte afdwalen naar andere mannen. Dingen die niet van God zijn, de dingen die opdat moment zo kwetsbaar worden. Hoe ga ik met mijn tijd om? Ben ik bereikbaar voor mijn kinderen?

Soms dan ben ik zo in mijn wereld dat ik niet de aandacht en tijd besteed aan mijn eigen kinderen. Ergens weet ik dat deze tijd kostbaar is en nooit meer terug komt. Toch besteed ik mijn tijd vaak anders, waarom?

Heb 5:12 Nu u al een hele tijd christen bent, zou u eigenlijk anderen moeten onderwijzen. Maar u bent helaas zover teruggevallen dat de eerste beginselen van het christen-zijn u weer moeten worden bijgebracht. U bent net babies die geen vast voedsel kunnen verdragen en daarom nog melk moeten drinken.

Er ontbreekt vast voedsel! Iedere dag het woord is zo belangrijk. Iedere dag weten wie ik ben en weten wat gaat komen…

2 Petr 3:15 En vergeet nooit waarom Hij wacht. Hij geeft ons nog de tijd om andere mensen te vertellen dat Christus hen wil redden. Onze goede broeder Paulus heeft daarover in zijn vele brieven ook gesproken naar de wijsheid, die God hem gegeven heeft.

Mar 8:37 Wat kan een mens geven in ruil voor zijn leven? Wie zich in deze tijd van ontrouw en misdaad voor Mij en mijn woorden schaamt, voor hem zal Ik Mij ook schamen als Ik met de heilige engelen in de heerlijkheid van mijn Vader kom.”

Jezus Christus de zoon van God komt terug! Het kan nu, morgen of over een paar jaar zijn.. ga net als mij eens stoppen met tijd verspillen en GENIETEN van het leven!! Het leven dat God ons gegeven heeft, wellicht niet in één groot huis, veel of geen kinderen of een grote en warmte volle gezin.. Mijn vader in de hemel wilt ons ALLES geven.. Als wij erom vragen en bij Hem aankloppen!?!! Amen

Geef een reactie

